Llibre

8 Diálogos para el futuro de Europa

Editat al maig de 2014 per Editorial Milenio, la Fundació Ernest Lluch i el Consorci Universitat Internacional Menéndez i Pelayo de Barcelona (CUIMPB-Centre Ernest Lluch), aquest llibre consta de 204 pàgines i recull els 8 diàlegs que es van realitzar als CaixaForum de Barcelona i Madrid, a la tardor de 2013, sota el títol de: Diálogos para el futuro de Europa Tota persona interessada en adquirir-lo ha de dirigir-se a qualsevol llibreria.

Sinopsi

La Fundació Ernest Lluch recull l’aposta pel diàleg de l’acadèmic i polític Ernest Lluch Martín (1937-2000), com a instrument intel·ligent per a la resolució de conflictes, discrepàncies o desacords atàvics. El diàleg com a essència de la democràcia pura, de la pulsió no bel·ligerant de l’ésser humà. Després de l’ èxit de les experiències de 2011 i 2012, la Fundació vol seguir significant com a pont i punt de trobada per al diàleg entre les diferents sensibilitats i expressions de la diversitat social cultural, econòmica i nacional de la ciutadania de Catalunya, Espanya i Europa. Això constitueix una part essencial del llegat de Lluch i l’objectiu central dels primers dotze anys de recorregut de la Fundació: ajudar a la civilitat democràtica. El Projecte Diàlegs, en la seva edició de 2013, es va articular al voltant de dos cicles, a Barcelona i Madrid, de reflexió dialogada sobre el futur d’Europa. L’objectiu és contrastar i integrar el debat expert i oferir una reflexió pública per part de personalitats que conjuguen coneixement i itineraris complementaris. En aquest intercanvi, la formació el diàleg -comparteix protagonisme i es converteix al seu torn en el missatge a transmetre.

Contingut i capítols:

Prefacio, a cargo de Joan Majó
Introducción, a cargo de Joan Fuster Sobrepere
Enrique Barón | Antonio López-Istúriz
Un balance de la Unión Europea: desde el proyecto constituyente a la crisis de la deuda
Guillermo de la Dehesa | Octavi Quintana-Trias
Innovación y productividad: la sostenibilidad del modelo social europeo
Pedro Solbes | Josep Piqué
Reforma institucional. ¿Hacia una nueva Unión?

David Vegara | José Manuel González-Páramo
De la Unión monetaria a la gobernanza económica
Daniel Innerarity | Gregori Garzón
Ciudadanía europea y legitimidad democrática

José Ignacio Torreblanca | Eneko Landaburu
El papel de Europa en el mundo
Íñigo Méndez de Vigo | António Vitorino | Xavier Vidal-Folch
¿Hacia un nuevo Tratado? Actualizando el sueño europeo
Felipe González | Cristina Gallach | Xavier Vidal-Folch
Europa ¿sueño o pesadilla?

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>