Los objetivos de la Fundación se concretan en mantener viva la memoria de Ernest Lluch, su pensamiento y su obra, así como en fomentar el diálogo entre los ciudadanos de Cataluña, España y Europa.

¿Quieres estar informado/da?

Para recibir información periódica sobre las actividades de la fundación ...
Regístrate »

« índice

Colección: Otros

Libros de temática diversa o derivados de actividades puntuales de la Fundación.
CobertaLLibrefrontal.jpg

8 diálogos sobre democracias bajo control

Autor: VVAA
Editor: Milenio
ISBN: 978-84-9743-872-8
Año de publicación: 2019
Els 8 diàlegs que vam dissenyar que conformen el cos del present llibre, volien posar sobre la taula alguns dels elements que estan tensant les democràcies i en concret el control de la informació i el control de l'homologació del coneixement en el context de la revolució digital . I ens preocupava entendre el negoci de la informació, la utilització del Big Data pel control dels consumidors i ciutadans, els canvis en els mètodes inductius de persuasió, el foment de la ignorància activa, la manera en què deliberem (o podem deliberar ) en l'espai públic, el control dels votants a través de l'anàlisi Big Data del seu comportament electoral, la transformació de la identitat a través de les xarxes, com s'homologa el saber i per part de qui,
Els populismes són sovint un símptoma i cal esbrinar quina part del problema ve del canvi de paradigma que comporta la revolució digital del coneixement i la informació. Estem davant d'unes democràcies sota control per part de nous oligopolis i grans empreses tecnològiques? Quin és el paper de les elits i els lobbies en aquest context? On queda el paper de l'Estat i la societat civil? Hem d'estar atents als elements que tensen els equilibris de la convivència, la igualtat i la justícia en una Europa que espera noves eleccions, i un món global en procés de transició. Unes alertes que requereixen atenció immediata per donar resposta a les inquietuds de la població que veu com aquest nou context remou moltes de les garanties de qualitat democràtica de les que havíem gaudit fins avui.