Diàlegs 2015

*Tots els diàlegs se celebraran en dimarts, a l’auditori del CaixaForum Barcelona, a les 7 de la tarda.

Diàleg 1: dimarts 29 setembre 2015

Qui som i com serem els europeus del futur?

• Joaquín Arango. Catedràtic de Sociologia de la Universidad Complutense de Madrid. Director del Centro de Estudios sobre Migraciones y Ciudadanía.
  • Geert Cami. Director i cofundador del think tank Friends of Europe (Brussel·les, Bèlgica)

Diàleg 2: dimarts 6 d’octubre

Polítiques de veïnatge a Europa

• Anna Terrón. Representant especial i portaveu de la Unió per a la Mediterrània (2013-2015). Exsecretària d’Estat d’Immigració i Emigració.
  • Ángel Losada. Ambaixador en Missió Especial per al Sahel. Enviat especial per a Líbia.

Diàleg 3: dimarts 13 d’octubre

L’Energia a Europa: aspectes econòmics i geoestratègics

• Mariano Marzo. Catedràtic d’Estratigrafia. Professor de Recursos Energètics i Geologia del Petroli de la UB.
  • Cristina Narbona. Ministra de Medi Ambient (2004-2008), membre de la Global Ocean Comission.

Diàleg 4: dimarts 20 d’octubre

Distribució de la riquesa i cohesió social. Predistribució vs redistribució

• Joan Maria Esteban. Investigador a l’Institut d’Anàlisi Econòmica (CSIC) i a la Barcelona GSE. Membre del Comitè Executiu de la International Economic Association.
  • José Fernández Albertos. Investigador permanent a l’Instituto de Políticas y Bienes Públicos del CSIC.

Diàleg 5: dimarts 27 d’octubre

El rol polític-econòmic d’Europa al món

• Joaquín Almunia. Professor visitant a la London School of Economics. Exministre (1982-1991) i excomisari europeu (2004-2014).
  • Andreu Missé. Director de la revista Alternativas Económicas. Excorresponsal de El País a Brussel·les (2005-2012).

Diàleg 6: dimarts 3 de novembre

Les institucions europees després de la crisi del deute: unió bancària i política monetària

• Jordi Gual. Professor d’Economia d’IESE Business School – Director Executiu de Planificació Estratègica i Estudis de CaixaBank.
  • Emilio Ontiveros. President d’Analistas Financieros Internacionales (AFI). Catedràtic d’Economia de l’Empresa a la Universidad Autónoma de Madrid.

Diàleg 7: dimarts 10 de novembre

Efectes del tractat de Comerç entre la UE i els EUA (TTIP). La relació comercial entre Europa i el món

*Vídeo introductori específic per a l’acte de la Sra. Cecilia Mällstrom, Comissària de Comerç de la Comissió Europea

• Joan Tugores. Catedràtic d’Economia i exrector de la Universitat de Barcelona.
  • Federico Steinberg. Investigador principal d’economia internacional del Real Instituto Elcano i professor d’Anàlisi Econòmica de la Universidad Autónoma de Madrid.

Diàleg 8: dimarts 17 de novembre

El Futur de l’educació i el treball a Europa: gestió del talent en l’economia global

• Sara de la Rica. Catedràtica d’Economia de la Universidad del País Vasco. Directora de la Càtedra FEDEA “Fuentes Quintana” de Investigación del Banco de España-FEDEA.
  • Josep Joan Moreso –  President de l’Agència de Qualitat Universitària i rector de la Universitat Pompeu Fabra (2005-2013).

o_dialegsCAT2015_Página_2