Presentació

“Les Espanyes possibles” -concepte usat i estimat per Ernest Lluch- inspira el Projecte Diàlegs, eix vertebrador del treball de la Fundació Ernest Lluch. Després de la reeixida experiència de 2011, la Fundació vol seguir significant-se com a pont i punt de trobada per al diàleg entre les diferents sensibilitats i expressions de la diversitat social, cultural, econòmica i nacional de la ciutadania de Catalunya, Espanya i Europa. Aquesta és una part essencial del llegat de Lluch i l’objectiu central dels primers 12 anys de recorregut de la Fundació: ajudar a la civilitat democràtica.

El Projecte Diàlegs, en la seva edició de 2012, s’articula al voltant de dos cicles, a Barcelona i Madrid, de reflexió i diàleg sobre la cohesió social a Espanya. L’objectiu és contrastar i integrar el debat expert i oferir una reflexió pública per part de personalitats que conjuguen expertesa amb itineraris complementaris. En aquest intercanvi, la forma –el diàleg- comparteix protagonisme i es converteix al seu torn en el missatge a transmetre .