Llibre: 10 Diálogos para la reforma económica y la cohesión social

Editat al juliol de 2013 per Pagès editors, la Fundació Ernest Lluch i el Consorci Universitat Internacional Menéndez i Pelayo de Barcelona (CUIMPB-Centre Ernest Lluch), aquest llibre consta de 204 pàgines i recull els 10 diàlegs que es van realitzar als CaixaForum de Barcelona i Madrid, a la tardor de 2012, sota el títol de: Diálogos para la reforma económica y la cohesión social.

Tota persona interessada en adquirir-lo ha de dirigir-se a qualaevol llibreria.

Sinopsi:

La Fundació Ernest Lluch recull l’aposta pel diàleg de l’acadèmic i polític Ernest Lluch Martín (1937-2000), com a instrument intel·ligent per a la resolució de conflictes, discrepàncies o desacords atàvics. El diàleg com a essència de la democràcia pura, de la pulsió no bel·ligerant de l’ésser humà.

Després de l’èxit de l’experiència de 2011, la Fundació vol continuar significant-se com a pont i punt de trobada per al diàleg entre les diferents sensibilitats i expressions de la diversitat social, cultural, econòmica i nacional de la ciutadania de Catalunya, Espanya i Europa. Això constitueix una part essencial del llegat de Lluch i l’objectiu central dels primers dotze anys de recorregut de la Fundació: ajudar a la civilitat democràtica.

El Projecte Diàlegs, en la seva edició de 2012, es va articular al voltant de dos cicles, a Barcelona i Madrid, de reflexió dialogada sobre la cohesió social a Espanya. L’objectiu era el de contrastar i integrar el debat expert i oferir una reflexió pública per part de personalitats que conjuguen coneixement i itineraris complementaris. En aquest intercanvi, la forma-el diàleg-comparteix protagonisme i es converteix al seu torn en el missatge a transmetre.

Contingut i capítols:

Pórtico, a càrrec de Jaume Lanaspa

Presentación, a càrrec de Joan Fuster Sobrepere

Javier Andrés | Antón Costas | José García Montalvo
Reforma económica y cohesión social

Ignasi Carreras | Jaume Lanaspa
La pobreza en España

César Molinas | Ginés de Rus
Las políticas de inversión en infraestructuras a examen

Alfredo Pastor | Rolf Tarrach
Transformación del trabajo en la sociedad de la información

Guillem López Casasnovas | Juan José Rodríguez Sendín