“La Constitución, 30 años después”
Capítol 10 del programa “Diálogos” de La 2 de TVE
Amb Miquel Roca i Junyent, advocat i polític (CiU), i Gabriel Elorriaga Pisarik, advocat i polític, diputat del Partit Popular i secretari d’Estat d’Organització Territorial al Ministeri d’Administracions Públiques, (2000-2004).
Sinopsi: La democràcia és l’instrument sobre el qual s’ha consolidat l’Estat de dret que en el cas espanyol s’empara en la Constitució que es va ratificar el 1978 i que gaudeix de més de trenta anys de vigència. Si la transició va ser el context social i polític en què va néixer la Constitució, el context actual de crisi econòmica i financera és sota el qual es proposa una revisió sobre els avenços i necessitats de reforma de la carta magna. El desenvolupament territorial, l’Estat de les Autonomies i el paper que ha jugat el Tribunal Constitucional són temes abordats en aquest interessant diàleg que aprofundeix en qüestions com ¿És possible una revisió serena de la Constitució per abordar aquests problemes en un debat obert i franc? És necessària aquesta reforma? Quins escenaris són possibles i quins desitjables en el curt i mig termini?
Participa i fomenta el diàleg: També pots aportar els teus comentaris des d’aquest web del Projecte Diàleg o bé via Twitter (#dialegsdialogoslluch) i Facebook. Uneix-te a la nostra comunitat 2.0 i aporta les teves idees i opinions.