Publicacions

Col·lecció: Esport

Recull de totes les publicacions resultants dels treballs guanyadors de la Beca d’Estudis sobre l’Esport; així com d’altres llibres de temàtica esportiva que comptin amb la col·laboració de la Fundació Ernest Lluch.
PortadaRecerca.jpg

Skateboarding, ciudad y deporte. Barcelona (1975-2010)

Autor: Xavier Camino
Editor: Fundació Barcelona Olímpica i Fundació Ernest Lluch
Any de publicació: 2011
Aquest estudi sobre l'skateboading a la ciutat de Barcelona nodreix bona part de la tesi doctoral de Xavier Camino, pendent de ser llegida i que constituirà una gran aportació a l'antropologia urbana aplicada a l'esport, així com una contribució des d'una altra vessant, a la interpretació de la ciutat de Barcelona, com a principal referència geogràfica i urbanística de l'estudi.

A totes les persones interessades, us posem a l'abast la recerca que podeu descarregar,
aquí.

Argumentari

Durant els últims deu anys s’ha produït un increment considerable de la
pràctica de l’skateboarding pels carrers i places de la ciutat de Barcelona.
De manera imprevista, el model de desenvolupament urbanístic que ha
experimentat la ciutat durant els últims 30 anys ha donat lloc a un paisatge
urbà favorable per a la pràctica de l’skateboarding. Per això, a principis del 2000, la ciutat començà a ser reconeguda internacionalment i visitada per skaters
de tot el món. Aquest fenomen ha comportat que un gran nombre d’espais públics de la ciutat s’hagin convertit en importants punts de trobada per als practicants d’aquest esport, tant a nivell local com internacional. Tot plegat ha comportat alguns problemes de convivència i gestió de l’espai públic.