Publicacions

Col·lecció: Beca de Recerca Ernest Lluch

En el marc del conveni signat per Pagès Editors i Fundació Ernest Lluch, tots els treballs d'investigació premiats amb la Beca Anual de Recerca Ernest Lluch, es publicaran en català i castellà.
NACIONALISME ECONÒMIC I COMERÇ MEDITERRANI. Pensament i acció de la Junta de Comerç (1763-1847)

Autor: Laura Calosci
Editor: Pagès Editors/ Editorial Milenio
Any de publicació: 2007
El nacionalisme econòmic de la Junta de Comerç de Barcelona no es pot entendre únicament como l’expressió del corrent industrialista, sinó d’una realitat econòmica més complexa que emergeix dels intents frustrats d’expansió del comerç català al Mediterrani. L’orientació proteccionista de la Junta esdevé una anomalia del cas català respecte a ciutats portuàries del Mediterrani com Gènova i Marsella, animades de diferent manera, per ideologies lliurecanvistes i sobrenacionals. Aquestes diferències s’han d’entendre des d’una perspectiva a llarg termini on queda forjat el destí econòmic de cada port. Barcelona, Gènova i Marsella representen tres respostes diferents respecte al repte que plantejava la transformació estructural de l’economia europea de la Restauració. Barcelona troba sortida en el mercat peninsular i colonial, Gènova en els valors del Risorgimento i en els de l’unificació d’Itàlia, i Marsella, en l’internacionalisme saint-simonià de tipus colonialista.
Aquest és el primer llibre que Pagès Editors i la Fundació Ernest Lluch publiquen a resultes dels treballs premiats amb la Beca de Recerca Ernest Lluch.