Publicacions

Col·lecció: Publicacions

En aquest apartat trobareu classificades per col·leccions, les publicacions editades o coeditades per la Fundació Ernest Lluch, de l’any 2002 ençà. Es tracta de publicacions resultants de les activitats que organitza la Fundació i que estan estretament relacionades amb el bagatge intel·lectual, cultural i acadèmic d’Ernest Lluch. Precisament, bona part d’aquestes col·leccions prenen per títol el nom de l’activitat o de l’àmbit concret d’actuació en què s’inscriuen.

Per adquirir qualsevol d’aquestes publicacions, consulteu l’apartat d’Amics de la Fundació.
Portada0.jpg

L'impacte de la crisi al futbol. Estratègies adaptatives

Primera Conferència Acadèmica Ernest Lluch d'Economia i Futbol

Autor: Szymanski, Stefan et al.
Editor: Fundació Ernest Lluch i FC Barcelona
ISBN: 978-84-695-9364-6
Any de publicació: 2013
Aquest és el llibre resultant de les ponències i debats que varen tenir lloc en la Primera Conferència Acadèmica Ernest Lluch d'Economia i Futbol (17 de juny de 2013 - Auditori 1899, del FC Barcelona).

* Des de la Fundació Ernest Lluch posem aquest llibre a l'abast de tota persona interessada, en format PDF, aquí.

Britànic d'orígen però resident als EUA, el Dr. Stefan Szymanski (Stephen J. Galetti Collegiate Professor of Sport Management. de la Universitat de Michigan i Co-Director del Michigan Center for Sport Management), fou el ponent principal de la Primera Conferència Acadèmica Ernest Lluch d'Economia i Futbol. Precedit per les intervencions inicials dels senyors Carles Vilarrubí (Vicepresident de l’Àrea Institucional del FC Barcelona) i Enric Lluch (Vicepresident de la Fundació Ernest Lluch), la intervenció del professor Szymanski va emmarcar la relació existent entre el predomini mediàtic i esportiu del futbol en el món global d'avui i algunes de les debilitats estructurals que presenta el model econòmic en què se sostenta.

Amb una erudit repàs als factors històrics que determinen el marc econòmic i financer dels clubs de futbol a Europa i Espanya, el professor Szymanski va posar sobre la taula alguns elements de discussió que varen ser recollits pels membres de la taula rodona posterior. El Cap d’Esports del diari El País, Ramon Besa, fou l'encarregat de conduir una taula de luxe que reunia a reconeguts experts com el Dr. Egon Franck (Catedràtic del Department of Business Administration–Strategic Management and Business Policy de la Universitat de Zurich. Membre de la UEFA Club Financial Control Body), el Dr. Plácido Rodríguez (Catedràtic d’Escola Universitària de la Universidad de Oviedo. President de la International Association of Sport Economists (IASE) i ex-president del Sporting de Gijón) i el Dr. Jaume García (Catedràtic d'Economia Aplicada de la Universitat Pompeu Fabra). Tots ells, persones de llarga trajectòria en l'estudi de les finances en el món del futbol i autors de diversos estudis de referència, com va quedar pal·lès en les intervencions, acadèmiques, erudites, i sumament divulgatives.

Us deixem doncs amb una interessant lectura que incideix en la necessitat de contraposar, argumentar i analitzar la relació existent entre economia i esport, entre la gestió econòmica dels clubs i els èxits esportius, i fer-ho parlant de l'esport amb major impacte social a escala mundial: el futbol.