Publicacions

Col·lecció: Esport

Recull de totes les publicacions resultants dels treballs guanyadors de la Beca d’Estudis sobre l’Esport; així com d’altres llibres de temàtica esportiva que comptin amb la col·laboració de la Fundació Ernest Lluch.
L'esport com a eina d'intervenció educativa per a infants en situacions d'exclusió social

Autor: Cati Gómez Lecumberri, Núria Puig Barata i Gaspar Maza Gutiérrez
Editor: Fundació Ernest Lluch i Fundació Barcelona Olímpica
ISBN: 978-84-691-9874-2
Any de publicació: 2009
Segle XXI. L'oci ocupa cada cop més espai en la vida diària de la societat mundial. I l'esport és un dels pilars d'aquest temps de lleure. La pràctica esportiva s'ha generalitzat entre la població, però l'esport també envaeix les llars a través de la televisió. I el model d'esport que oferim des dels mitjans de comunicació acostuma a estar basat en l'espectacle de masses, en la competició professional, en l'obsessió per la victòria com a únic objectiu, fins i tot en els brots de violència als terrenys de joc o entre aficions rivals. Sens dubte, una visió molt parcial de l'activitat esportiva.

La guia que teniu a les vostres mans ens mostra una altra vessant de l'esport, la seva funció educativa. Una funció que rarament té ressò des de la petita pantalla. L'esport com a element de formació humana i social. Una guia que neix amb l'objectiu d'oferir als professionals de l'educació, als responsables de la formació humana dels joves, les eines que permetin obrir els ulls a aquests altres aspectes de l'esport que els mitjans de comunicació sovint ens amaguen.