Publicacions

Col·lecció: Altres

Llibres de temàtica diversa publicats amb el suport de la Fundació Ernest Lluch.
L’alternativa catalana
(1700-1714-1740)
Ramon de Vilana Perlas i
Juan Amor de Soria:
teoria i acció austriacistes.

L’alternativa catalana (1700-1714-1740) Ramon de Vilana Perlas i Juan Amor de Soria: teoria i acció austriacistes.

Autor: Ernest Lluch
Editor: Eumo Editorial
ISBN: ISBN: 84-7602-712-5
Any de publicació: 2000
Ernest Lluch, amb un estil suggestiu que obre noves vies d'interpretació històrica, ens apropa a les idees i a l'activitat de dos personatges clau de l'austriacisme, ambdós exiliats a Viena. D'una banda, el comte Juan Amor de Soria, que formulà la crítica més profunda a l'absolutisme borbònic des de l'òptica del sistema constitucional i representatiu, bo i propugnant el restabliment dels furs i les lleis dels diversos regnes. De l'altra, l'influent Ramon de Vilana Perlas, que fou secretari de Carles III l'arxiduc i que, a Viena, dirigí el Consell d'Espanya, sempre a prop de l'emperador, i que encara el 1725 bregava perquè les converses de la pau de Viena no fossin desfavorables als catalans.