Publicacions

Col·lecció: Publicacions

En aquest apartat trobareu classificades per col·leccions, les publicacions editades o coeditades per la Fundació Ernest Lluch, de l’any 2002 ençà. Es tracta de publicacions resultants de les activitats que organitza la Fundació i que estan estretament relacionades amb el bagatge intel·lectual, cultural i acadèmic d’Ernest Lluch. Precisament, bona part d’aquestes col·leccions prenen per títol el nom de l’activitat o de l’àmbit concret d’actuació en què s’inscriuen.

Per adquirir qualsevol d’aquestes publicacions, consulteu l’apartat d’Amics de la Fundació.
cobertadefinitivaOK_Pgina_10.jpg

Entre librecambismo y proteccionismo. El pensamiento económico catalán en el siglo XVII

Perspectivas ibéricas y europeas

Autor: Andrea Riccci
Editor: Fundació Ernest Lluch
Any de publicació: 2016
 * Descarrega't el llibre, aquí!
Durant les corts que es van celebrar a Barcelona el 1705-1706, es va aprovar
una legislació econòmica inspirada en els principis mercantilistes que, d'haver-se aplicat, hauria suposat una de les majors reformes econòmico-polítiques de la història de la monarquia espanyola. Les reformes anaven en dues direccions principals: crear un espai econòmic mésunificat entre els diferents territoris de la monarquia i afavorir el sector industrial i la comercialització dels seus productes. Aquesta idea d'una monarquia espanyola econòmicament desenvolupada i on els productes poguessin circular amb més llibertat arribava des del Principat de
Catalunya, que fins al moment s'havia vist substancialment exclòs de la gestió, costos i benefici de l'imperi espanyol, en particular després de la Guerra de Separació de 1640. Aquestes reformes que pretenien transformar tan radicalment la monarquia espanyola eren també el resultat d'un milieu cultural sorgit d'anys de discussions, idees i propostes que havien animat la Península espanyola en resposta a la crisi econòmica del segle XVII.

D'on venien aquestes idees? Com havien nascut? Com es van desenvolupar? ¿Pretenien des del principi canviar la monarquia espanyola o tenien ambicions més modestes?