Publicacions

Col·lecció: Publicacions

En aquest apartat trobareu classificades per col·leccions, les publicacions editades o coeditades per la Fundació Ernest Lluch, de l’any 2002 ençà. Es tracta de publicacions resultants de les activitats que organitza la Fundació i que estan estretament relacionades amb el bagatge intel·lectual, cultural i acadèmic d’Ernest Lluch. Precisament, bona part d’aquestes col·leccions prenen per títol el nom de l’activitat o de l’àmbit concret d’actuació en què s’inscriuen.

Per adquirir qualsevol d’aquestes publicacions, consulteu l’apartat d’Amics de la Fundació.
o_cobertaFCB4.jpg

El vector futbol en l'economia

(o com entendre l'economia des del futbol)

Autor: VVAA
Editor: FC Barcelona i Fundació Ernest Lluch
Any de publicació: 2016
 * Des de la Fundació Ernest Lluch posem aquest llibre a l'abast de tota persona interessada, en format PDF, aquí.
Amb aquest llibre sobre ‘El vector futbol en l'economia’ (o com entendre l'economia des del futbol), des de la Fundació Ernest Lluch i des del FC Barcelona es preten posar en valor com l’anàlisi del futbol actual pot servir també per a fer més propera i comprensible la recerca i els conceptes clau de l’àmbit econòmic.Aquest llibre és doncs un recull fidedigme del diàleg mantingut l'abril de l'any passat entre el periodista Walter Oppenheimer - qui va facilitar les explicacions expertes de l'altre dialguista- i Ignacio Palacios-Huerta, catedràtic d’Administració, Economia i Estratègia de la London School of Economics i autor del llibre A Beautiful Game: How Soccer Can Help Economics i actual membre de la Junta Directiva de l’Athletic Club de Bilbao. Currículum de luxe per un ponent de luxe, que va desgranar els passos seguits en el seu estudi centrat en els xuts de tanda de penals i el comportament que se n'espera dels seus jugadors, i  si aquest comportament respon a lleis matemàtiques, o si a partir d'aquí es poden generar nous algoritmes.

I és que l'enfocament econòmic en l'estudi de les ciències socials i el comportament humà té també la seva correspondència en el terreny esportiu, i concretament en el futbol. Les finances, l'economia experimental, l'economia del comportament, i la neuroeconomia poden ajudar a interpretar conductes generades a partir de la pràctica del futbol, i així el futbol és un joc que genera un coneixement que ens pot ajudar a entendre principis econòmics universals. Des de la Teoria de Jocs, per exemple, és possible arribar a considerar aspectes importants de l’esfera esportiva (o com l’economia pot ajudar al futbol); i de manera complementària un estudi centrat en el comportament dels jugadors a una tanda de penals reuneix aspectes de rendibilitat esportiva (guanyar una competició) i en conseqüència una translació econòmica.

Vet aquí el que depara la lectura d'aquest llibre, a l'abast de tothom que ho desitgi.

Bonma lectura!