Publicacions

Col·lecció: Jornades Torroella de Montgrí

Publicació anual de les jornades. Des de l'any 2004 la Fundació Ernest Lluch, Can Quintana - Museu de la Mediterrània i la Fundació Caixa de Girona porten a terme unes jornades anuals de referència a Catalunya que tenen com a objectiu l'afavoriment de la reflexió, del diàleg i del respecte en temes relacionats amb els valors que afecten a la ciutadania del segle XXI.
El diàleg intermediterrani. V Jornada Ernest Lluch (2008)

V Jornada Ernest Lluch (2008)

Autor: Sami Naïr, Tomàs Alcoverro, Andreu Claret
Editor: Editat per Can Quintana-Museu de la Mediterrània i Fundació Ernest Lluch
Any de publicació: 2009

Parlar del futur de les relacions euromediterrànies comporta incidir en fenòmens que ja estan condicionant la convivència dels nostres ciutadans i les polítiques socials i econòmiques dels respectius governs. Veritables reptes socials, econòmics i polítics que requereixen estratègies d’entesa i cooperació. Els processos migratoris, els enfrontaments socio-religiosos, les polítiques culturals, les relacions nord-sud i el desenvolupament sostenible, entre d’altres, són temes que s’han d’encarar amb urgència.

Amb el desig que aquesta publicació proporcioni una lectura útil i afavoreixi una reflexió que ens permeti apropar-nos a l’espai humà de la Mediterrània, us emplacem a trobar-nos de nou a la propera Jornada Ernest Lluch de Torroella de Montgrí.