Publicacions

Col·lecció: Publicacions

En aquest apartat trobareu classificades per col·leccions, les publicacions editades o coeditades per la Fundació Ernest Lluch, de l’any 2002 ençà. Es tracta de publicacions resultants de les activitats que organitza la Fundació i que estan estretament relacionades amb el bagatge intel·lectual, cultural i acadèmic d’Ernest Lluch. Precisament, bona part d’aquestes col·leccions prenen per títol el nom de l’activitat o de l’àmbit concret d’actuació en què s’inscriuen.

Per adquirir qualsevol d’aquestes publicacions, consulteu l’apartat d’Amics de la Fundació.
Cobertaweb2.jpg

8 Diálogos para el futuro de Europa

Autor: ED: Joan Fuster Sobrepere, Ferriol Sòria Ortiz, Jaume Claret Miranda
Editor: Milenio
ISBN: 978-84-9743-618-2
Any de publicació: 2014
Editat al maig de 2014 en castellà per Editorial Milenio, la Fundació Ernest Lluch i el Consorci Universitat Internacional Menéndez i Pelayo de Barcelona (CUIMPB-Centre Ernest Lluch).
Aquest llibre consta de 164 pàgines i recull els 8 diàlegs que es van realitzar als CaixaForum de Barcelona i Madrid, a la tardor de 2013, sota el títol de: Diálogos para el futuro de Europa. Tota persona interessada en adquirir-lo ha de dirigir-se a qualsevol llibreria.

La Fundació Ernest Lluch recull l'aposta pel diàleg de l'acadèmic i polític Ernest Lluch Martín (1937-2000), com a instrument intel·ligent per a la resolució de conflictes, discrepàncies o desacords atàvics.

El diàleg com a essència de la democràcia pura, de la pulsió no bel·ligerant de l'ésser humà. Després de l' èxit de les experiències de 2011 i 2012, la Fundació vol seguir significant com a pont i punt de trobada per al diàleg entre les diferents sensibilitats i expressions de la diversitat social cultural, econòmica i nacional de la ciutadania de Catalunya, Espanya i Europa. Això constitueix una part essencial del llegat de Lluch i l'objectiu central dels primers dotze anys de recorregut de la Fundació: ajudar a la civilitat democràtica.

El Projecte Diàlegs, en la seva edició de 2013, es va articular al voltant de dos cicles, a Barcelona i Madrid, de reflexió dialogada sobre el futur d'Europa. L'objectiu és contrastar i integrar el debat expert i oferir una reflexió pública per part de personalitats que conjuguen coneixement i itineraris complementaris. En aquest intercanvi, la formació el diàleg -comparteix protagonisme i es converteix al seu torn en el missatge a transmetre.