Publicacions

Col·lecció: Cívico-Política

Publicacions de temàtica social i política que deriven de les activitats i iniciatives que s’impulsen des de la Comissió Cívico-Política de la Fundació Ernest Lluch.
30 AÑOS DE LOS PACTOS DE LA MONCLOA

Autor: DDAA
Editor: Fundació Ernest Lluch
ISBN: 978-84-691-6514-0
Any de publicació: 2008
La Fundació Ernest Lluch recordava just fa un any enrera, aquell esforç de diàleg i acord, mitjançant l'organització d'un acte commemoratiu celebrat el passat dimecres 17 d'octubre de 2007 en el Cercle de Belles Arts de Madrid. Aquest acte va comptar amb la conferència Los Pactos de la Moncloa i la transició democràtica, a càrrec de José Luís Leal i de la taula rodona Protagonistes i significat dels Pactes de la Moncloa, amb la participació de José María Benegas; Santiago Carrillo; Manuel Fraga i Manuel Lagares; i de Joaquín Estefanía, com a moderador. Dos mesos després, el 18 de desembre de 2007 a la Facultat d'Econòmiques de la Universitat de Barcelona, es va realitzar el V Seminari Ernest Lluch de Economía sobre La formació del consens en Política Econòmica: el cas dels Pactes de la Moncloa, que va reunir a Álvaro Espina i José Luís López Bulla, com a conferenciants; i al Dr. Antón Costas, com a moderador. En aquest llibre que s'acaba de publicar, es reprodueixen les intervencions de tots els protagonistes i conferenciants que van protagonitzar ambdós actes.
Amb motiu dels 30 anys de la signatura dels Pactes de la Moncloa, la Fundació Ernest Lluch va voler recordar aquell esforç de diàleg i consens, mitjançant l'organització de dos actes complementaris, de reivindicació d'uns acords històrics.