Premis i Beques

La Fundació Ernest Lluch convoca diferents Premis i Beques, d'acord amb l'objectiu fundacional de mantenir la memòria d’Ernest Lluch, el seu pensament i la seva obra, desenvolupant una tasca de continuïtat de la seva reflexió intel·lectual, de la seva activitat acadèmica, dels seus compromisos cívics i de les seves aspiracions socials, culturals i esportives.

Beca de Recerca Ernest Lluch

La Beca de Recerca Ernest Lluch és una convocatòria general biennal d’ajut a la recerca a l’entorn de les àrees acadèmiques que van centrar l’interès d’Ernest Lluch (pensament polític i/o econòmic, història política i/o econòmica, història moderna...) i que contribueixen al foment de la recerca entorn del diàleg Catalunya – Espanya –Europa en qualsevol del les diferents àrees de les ciències socials.

El diàleg és un concepte que s’associa al llegat humanista d’Ernest Lluch, al mateix temps que esdevé un valor indispensable per a l’entesa entre persones i pobles. La convocatòria és oberta als investigadors i investigadores de l’àmbit universitari en general, especialment joves doctorands. També es valoraran propostes de recerques procedents d’altres centres d’estudi, professionals i culturals, sempre i quan estiguin suficientment justificades.