Premis i Beques

La Fundació Ernest Lluch, a proposta de la seva Comissió Esportiva atorga el Premi a l’Esportivitat en reconeixement d’aquelles trajectòries o gestos que honoren a l’esport, i que se situen en continuïtat amb el pensament i l’acció pública d’Ernest Lluch. Exempt de convocatòria al tractar-se d'un premi de concessió directa, sol tenir una periodicitat anual.

VIII Premi Ernest Lluch a l'Esportivitat 2010

IMGP1829redux.JPG
La Fundació Ernest Lluch atorga el VII Premi Ernest Lluch a l'Esportivitat a:

Luca Manca, motorista italià i participant en la darrera edició del Rally Dakar, com a reconeixement a la exemplar mostra de solidaritat, que protagonitzà en la passada edició del Rally Dakar (gener 2010).

Bases:

Exempt de convocatòria

Atorgament/Lliurament:

Luca Manca, rep el Premi Ernest Lluch a l’Esportivitat. Avui dijous 8 d’abril de 2010, ha tingut lloc el lliurament del premi a la Sala Pierre de Coubertin del Museu Melcior Colet, en un acte presidit pel director de Política Esportiva de la Secretaria General de l’Esport Sr. Manuel Ibern, i el president de la Comissió Esportiva de la Fundació Ernest Lluch, Sr. Romà Cuyàs. Els parlaments han anat a càrrec del Sr. Marc Coma, guanyador del Dakar (2006 i 2009) i Campió del Món de Rallys (2005, 2006 i 2007) i del Sr. Luca Manca, motorista italià i participant en la darrera edició del Rally Dakar, qui ha rebut el premi.

Premi:

La Fundació Ernest Lluch, a proposta de la seva Comissió Esportiva atorga el Premi a l’Esportivitat per reconèixer aquelles trajectòries o gestos que honoren a l’esport, i que se situen en continuïtat amb el pensament i l’acció pública d’Ernest Lluch.

Enguany, la Fundació Ernest Lluch atorga el VIII Premi Ernest Lluch a l’Esportivitat al motorista italià, Luca Manca, com a reconeixement a la exemplar mostra de solidaritat, que protagonitzà en la passada edició del Rally Dakar.

En aquest rally que se celebrà en territori argentí i xilè, Luca Manca, va ajudar de manera altruista i en un context de màxima exigència i competitivitat al pilot català (guanyador del Dakar en les edicions de 2006 y 2009 i Campió del Món de Raids en 2005, 2006 i 2007) i ferm candidat a guanyar la prova de nou, Marc Coma. Manca, de 29 anys i debutant al Dakar, va aturar-se en el decurs de la cinquena etapa en veure que Coma havia punxat, i va oferir-li la seva roda. D’una banda, aquest fet permetia a Coma continuar amb opcions de guanyar el Rally, i de l’altre feia que Manca s’exposés a perdre posicions en la classificació general. A conseqüència d’això, l’italià es va veure obligat a sortir des de les darreres posicions en l’etapa de l’endemà (els corredors arranquen en el mateix ordre en que arriben el dia abans), entre Antofagasta i Iquique, el sis de gener de 2010. En el Km 10, Manca va patir un greu accident al caure de la seva KTM, fet que li provocà un edema cerebral que el deixà en coma durant 26 dies, obligant-lo a ser hospitalitzat d’immediat i a romandre a Xile fins el 3 de febrer de 2010, abans de poder retornar a Itàlia, ja en un estat de millora i en vies de recuperació.

Amb la concessió d’aquest premi, la Fundació Ernest Lluch valora l’altruisme i la solidaritat mostrada en un marc competitiu i de duresa extrema, malgrat que en aquest context ajudar a l’altre pugui comportar greuges i fins i tot riscos. És per aquest motiu que aquesta mena de gestos en aquests contextos prenen una rellevància especial, per valents, sorprenents i admirables.

Descarrega