Premis i Beques

La Fundació Ernest Lluch, a proposta de la seva Comissió Esportiva atorga el Premi a l’Esportivitat en reconeixement d’aquelles trajectòries o gestos que honoren a l’esport, i que se situen en continuïtat amb el pensament i l’acció pública d’Ernest Lluch. Exempt de convocatòria al tractar-se d'un premi de concessió directa, sol tenir una periodicitat anual.

IV Premi Ernest Lluch a l'Esportivitat 2005

Matchforpeace1.jpg
La Fundació Ernest Lluch atorga el V Premi Ernest Lluch a l'Esportivitat a:

Selecció de futbolistes israelians i palestins que disputaren al Camp Nou i contra el FC Barcelona, el “Partit per la Pau”, el 29 de novembre de 2005.

Bases:

Exempt de convocatòria

Atorgament/Lliurament:

El Partit per la Pau entre el F.C. Barcelona i el Peace Team format per jugadors palestins i israelians, vol ser una crida a la concòrdia i al diàleg entre els pobles, tot mostrant com a través de l'esport poden superar-se les diferències i, alhora, concienciar a la societat mundial.

Premi:

El primer equip del FC Barcelona de futbol s'imposa per 2 a 1 a un combinat de jugadors de les lligues de Palestina i Israel en un partit amistós que sota el nom de Partit per la Pau vol contribuir a la reconciliació entre els pobles palestí i israelià. El partit, que veuen en directe 31.000 espectadors i es retransmet a 172 països, va ser una iniciativa del publicista Lluís Bassat, amb la col·laboració de la Fundació Ernest Lluch, el Centre Peres per la Pau que va fundar l'exprimer ministre Shimon Peres i el FC Barcelona.