13 línies

Sobre democràcia, legalitat i legitimitat

• timthumb.jpg
 Pocs conceptes tan clars i tan imbricats com els de Democràcia, legalitat i legitimitat prenen en l’actualitat tanta atenció i transcendència. El que per separat són conceptes fàcilment reivindicables com a garants de tot estat de dret el context polític en el que estem immersos sembla esprémer-los al màxim. Parlar de la relació que s’estableix entre aquests tres conceptes és oportú i del tot pertinent, ja que bona part del conflicte rau en les interpretacions rigoristes de legalitat i legitimitat, mentre que la laxitud creix en la definició de democràcia.

Com ens afecten les interpretacions que de la legalitat i la legitimitat en fan partits polítics i organismes estatals i judicials? D’aquestes tibantors, la democràcia en surt afeblida? Quines conseqüències té per la ciutadania?

Preguntes obertes a l’espera de resposta. Per aquest motiu la jornada acadèmica que des de fa tretze anys organitza ininterrompudament i coordinada, la Facultat de Ciències Polítiques i Socials de la UPF i la Fundació Ernest Lluch comptarà amb una conferència a càrrec de Javier Pérez Royo, catedràtic de Dret Constitucional a la Universitat de Sevilla. A més a més i com sol ser habitual l’acte es complementarà amb una taula rodona, moderada per a l’ocasió per Clara Cortina, professora i investigadora del Departament de Polítiques de la UPF, en la que participaran Montserrat Tura, ex-consellera d'Interior i de Justícia de la Generalitat, i Abel Escribà, professor i investigador del Departament de Polítiques de la UPF.

*Aquest acte va tenir lloc el passat dijous 22 de febrer a les 11.00 h a l'Auditori de l'àgora Jordi Rubió i Balaguer de Ciutadella.