13 línies

Reconèixer l'esforç i valor d'una bona recerca

• IMGP85870.JPG
Un curs més i ja en van tretze, la Facultat de Ciències Polítiques i Socials de la Universitat Pompeu Fabra i la Fundació Ernest Lluch convoquen el Premi Ernest Lluch de Ciències Socials i Polítiques, destinat a premiar el millor treball de recerca desenvolupat per alumnes de Batxillerat dels centres públics, privats o concertats de Catalunya.

Des de la Fundació Ernest Lluch es pretén impulsar i ajudar a la recerca, especialment en els camps de l'economia, la història i les ciències socials en el seu conjunt. Enguany s'ha obert la tretzena convocatòria d'un premi que pretén servir d'estímul pels estudiants pre-universitaris i d'esperó en pro del treball rigorós. És per aquest motiu que any rera any ambdues institucions treballem per tal de posar en valor els treballs de recerca avaluats a Segon de Batxillerat i premiar-ne el millor.

La guanyadora de l'any passat i per tant mereixedora del XII Premi Ernest Lluch de Ciències Socials i Polítiques, dotat amb 1.000€, va ser la Marie Prospermine López Cama de l'Institut Mediterrània (Castelldefels) per un excel·lent treball sobre l'Ús i abús de les TIC en els adolescents. Estudi en un centre de secundària, el qual ha trascendit a la comunitat científica i ha desvetllat l'interès de la premsa, com demostra l'entrevista a El Periódico que enllacem a continuació.

Com ja ha passat en anteriors edicions, els alumnes i les recerques premiades adquireixen notorietat, fet que ens omple de satisfacció i ens congratula amb la feina feta pel jurat d'un premi que guanya en prestigi i es consolida com a referència. Aquest proper mes d'abril es clourà una nova edició del premi i el jurat haurà de tornar fer bona feina. Tant bona com en totes les edicions precedents i sempre gràcies a uns alumnes i tutors curosos i exgents, qualitats necessàrie per bastir tota bona recerca.