13 línies

Promoure la recerca

• oCartellbecaVII2018-11.jpg
S'ha convocat de nou la Beca de Recerca Ernest Lluch, i ja en van 11 edicions. Es manté la dotació econòmica de 3.000 euros de les convocatòries anteriors i es vetllarà per publicar la recerca resultant en format online, el que entenem que esdevé una bona manera de difondre la recerca realitzada. Es tracta doncs d'una ajuda a la recerca, a l’entorn de les àrees acadèmiques que van centrar l’interès d’Ernest Lluch (pensament polític i/o econòmic, història política i/o econòmica, història moderna...) i que contribueixen al foment de la recerca entorn del diàleg Catalunya – Espanya –Europa en qualsevol de les diferents àrees de les ciències socials.

La convocatòria és oberta als investigadors i investigadores de l’àmbit universitari en general, especialment joves doctorands, però no només. També es valoraran propostes de recerques procedents d’altres centres d’estudi, professionals i culturals, sempre i quan estiguin suficientment justificades.El termini per a l'entrega de les propostes de recerca clou el proper dilluns 26 de novembre de 2018 i es poden consultar les bases, aquí.

La d'enguany és la 11a convocatòria d'aquesta Beca. Un fet que dennota una manifesta voluntat per mantenir vigent una activitat que entenem cabdal, malgrat els condicionants i estretors econòmiques. I és que el foment de la recerca, especialment en el camp de les Ciències Socials i Humanes, és una funció que des de la Fundació Ernest Lluch intentem desenvolupar des del convenciment i la coherència. Convençuts, perquè aquesta activitat s'adhiu als propòsits fundacionals d'aquesta Fundació i que entronca amb el bagatge acadèmic d'Ernest Lluch. I coherent amb la missió actual de la Fundació que s'orienta a promoure el diàleg. Un diàleg expert que requereix l'aportació intel·lectual d'aquells que en saben, d'aquells que han fet recerca en arxius o sobre el terreny i que s'han obert camí en el seu camp. Un camí que s'inicia en la recerca seriosa i rigorosa que ens obre la porta a noves preguntes, a nous sabers.