13 línies

La llum de la raó.

A la memòria d'Ernest Lluch

• Libro.Laluzdelarazn0.jpg
L'interès intel·lectual i acadèmic de Lluch pel segle XVIII és prou conegut, com ho és també la seva obra sobre el període. Ernest Lluch s'apassionà per la Catalunya austriacista i per la cultura de l'època fet que el va portar a interessar-se per la música, la poesia i l'art del S.XVIII. En homenatge a l'Ernest Lluch "il·lustrat", reproduïm la glosa que Aurora Egido va pronunciar durant la presentació del llibre La luz de la razón. Literatura y Cultura del siglo XVIII. A la memoria de Ernest Lluch, que va tenir lloc el passat 26 de gener al Centre Aragonès de Barcelona. Una glosa feta des de l'estima i des del coneixement, en la qual es posa de relleu tant la figura de Lluch com la valuosa aportació intel·lectual d'aquest llibre, i que reproduïm íntegrament en  PDFper tal de facilitar la lectura i la descàrrega del document. Vagi d'entrada però, una breu pinzellada:

"Hombre de talante dieciochesco y siempre bajo la enseña del “Sapere aude” (“atrévete a saber”) kantiano, Lluch quiso iluminar e iluminarse con la luz de la razón, mirando la historia actual desde los fundamentos neoclásicos, aunque no le faltara un toque fantasioso y romántico a la hora de entender la vida. De ahí que nos inclináramos a homenajear su memoria con un volumen como el presente, que se adecuara a su perfil humano y profesional".

Llegeix la glosa d'Aurora Egido, aquí.