13 línies

l’esplèndid Castell renaixentista d’Alaquàs -una població de
l’àrea metropol
La Fundació Ernest Lluch i Alaquàs

El proppassat 8 de maig va tindre lloc la inauguració oficial de la seu de la Secció Valenciana de la Fundació Ernest Lluch a l’esplèndid Castell renaixentista d’Alaquàs -una població de l’àrea metropolitana de València-, recentment rehabilitat. Aquesta seu és el resultat d’un conveni signat fa mesos per Joaquim Llach, en nom de la Fundació, i Jorge Alarte, alcalde d’Alaquàs.
La inauguració inclogué l’obertura d’una exposició –Ernest Lluch: el valor de la raó-, un concert de música del XVIII del conjunt Victoria Musicae i uns parlaments a càrrec del Ministre d’Administracions Públiques, Jordi Sevilla; de l’alcalde d’Alaquàs; del rector de la Universitat de València, Francisco Tomàs; del director de la Fundació valenciana Societat i Progrés, Josep Ignasi Pastor; i del president de la Secció Valenciana de la Fundació Ernest Lluch, Vicent Soler. El rector sintetitzà molt bé el sentit de l’acte quan digué que “32 anys després, Ernest Lluch torna a Alaquàs per a quedar-se”.
Es referia als fets protagonitzats per ell i per la resta del “10 d’Alaquàs”, el 24 de juny de 1975, quan, reunits al convent de la Puríssima per tal de formar una plataforma política unitària per la “Llibertat, l’amnistia i l’estatut d’autonomia”, foren detinguts per la policia i processats pel TOP, el tribunal de delictes polítics de la dictadura franquista. Uns fets que posaven de relleu el profund compromís cívic que Ernest Lluch havia contret amb el país i que, ara, la secció valenciana de la Fundació tractarà de revalidar.
Secció Valenciana Fundació Ernest Lluch