13 línies

LA FUNDACIÓ ERNEST LLUCH A MADRID Amb la presentació de la Fundació al municipi de Rivas Vaciamadrid i la presentació del segon volum de la Miscel·lània acadèmica d’homenatge a Ernest Lluch, els dies 13 i 20 d’aquest mes de novembre, es m

•  LA FUNDACIÓ ERNEST LLUCH A MADRID

Amb la presentació de la Fundació al municipi de Rivas Vaciamadrid
i la presentació del segon volum de la Miscel·lània acadèmica
d’homenatge a Ernest Lluch, els dies 13 i 20 d’aquest mes de
novembre, es m
 LA FUNDACIÓ ERNEST LLUCH A MADRID

Amb la presentació de la Fundació al municipi de Rivas Vaciamadrid i la presentació del segon volum de la Miscel·lània acadèmica d’homenatge a Ernest Lluch, els dies 13 i 20 d’aquest mes de novembre, es materialitzen els primers actes que impulsa la secció de Madrid de la Fundació Ernest Lluch. Des del seu inici, la Fundació ha vetllat per estar present en els diferents territoris lluquians, aquelles ciutats i poblacions significatives en la vida de Lluch, i en les quals la seva empremta està ben vigent. I Madrid, sens dubte, n’és una d’elles. De la seva etapa com a diputat i Ministre, Lluch, hi va deixar bons amics i va estendre els seus interessos i inquietuds a d’altres qüestions, acadèmiques i culturals, més enllà de les obligacions polítiques. Per aquest motiu, era un desig unànime de la Fundació poder consolidar la secció territorial de Madrid, com així s’ha materialitzat, satisfactòriament, en aquest any 2008.

Actualment, la secció l’integren més de deu membres i té com a principals objectius desenvolupar i consolidar activitats relacionades amb els centres d’interès d’Ernest Lluch que estan més vinculats al territori en qüestió com són: la sanitat, l’economia i la política. D’aquesta manera, s’han iniciat els contactes amb el Ministeri de Sanitat i Consum per establir una ferma col·laboració en l’organització d’una activitat conjunta, i es promouran activitats que donin a conèixer la vida i obra d’Ernest Lluch. És cert però, que ja es partia d’uns bons precedents com així ho indica la col·laboració mantinguda amb el Centre Cultural Blanquerna de la Delegació del Govern de la Generalitat a Madrid, i la realització de diversos actes al llarg del 2007, com varen ser la presentació de la Bibliografia i el primer volum de la Miscel·lània, la inauguració de l’exposició itinerant Ernest Lluch, l’esforç per construir un país i el cicle paral·lel de conferències i xerrades sobre Lluch, i la commemoració del 30 aniversari de la signatura dels Pactes de la Moncloa que es va realitzar al Círculo de Bellas Artes. Amb la mirada posada al futur, la Fundació té a Madrid un dels seus nuclis d’actuació, com també els té a València, Aragó, País Basc i Catalunya.