13 línies

El _Diàleg Intermediterrani_, centra la V edició de la Jornada Ernest Lluch a Torroella de Montgrí El passat dissabte 4 d'octubre, prop de cent cinquanta persones van fer cap a l'Auditori del Museu de la Mediterrània [1] de Torroella de Montgrí

El _Diàleg Intermediterrani_, centra la V edició de la Jornada
Ernest Lluch a Torroella de Montgrí

El passat dissabte 4 d'octubre, prop de cent cinquanta persones van
fer cap a l'Auditori del Museu de la Mediterrània [1] de Torroella de
Montgrí

El Diàleg Intermediterrani, centra la V edició de la Jornada Ernest Lluch a Torroella de Montgrí

El passat dissabte 4 d'octubre, prop de cent cinquanta persones van fer cap a l'Auditori del Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí per assistir a la V Jornada Ernest Lluch que enguany es va centrar en analitzar i debatre sobre el Diàleg Intermediterrani. Èxit d'assistència que responia al repte dels organitzadors (Fundació Ernest Lluch i el Museu de la Mediterrània amb el suport de Caixa Girona)  per confeccionar una jornada de qualitat sobre una temàtica d'especial actualitat, però a l'hora, complexa i diversa. Per a l'ocasió es va comptar amb la presència del catedràtic de Ciències Polítiques a la Universitat Paris VIII, Sami Naïr; del periodista i corresponsal de La Vanguardia a Beirut, Tomàs Alcoverro; i del director de la Fundació Anna Lindh, Andreu Claret. Tres veus acreditades que varen parlar sobre la realitat, els reptes i els problemes dels pobles i societats mediterrànies. La viabilitat i necessitat d'un nou impuls al procés de Barcelona, l'escenari polièdric del Pròxim Orient i els permanents batecs del conflicte Israel-Palestina, i els canvis socials i culturals a les societats mediterrànies, varen ser algunes de les qüestions plantejades pels ponents i que es varen reobrir de nou amb les intervencions del públic assistent, durant la taula rodona. Enguany, a més de les aportacions dels tres ponents, es va poder gaudir de la presència de la directora de programes de l'Institut Europeu de la Mediterrània, Gemma Aubarell, com a conductora de la taula rodona de la tarda; de la secretària per a la Unió Europea de la Genrealitat, Anna Terrón,  i del president de l'assemblea parlamentària del Consell d'Europa i vicepresident de la Fundació Ernest Lluch, Lluís Maria de Puig, com a presentadors i conductors de la ponència del Sr. Naïr; i del periodista i cap de redacció d'El Punt, Josep Martinoy, que junt amb el president del Consell Social de la Universitat de Girona, Albert Bou, varen presentar les ponències de Tomàs Alcoverro i d'Andreu Claret, respectivament. Persones, totes elles, vinculades a institucions i organismes que han facilitat i recolzat la possibilitat de celebrar aquesta jornada. Com en les anteriors edicions, s'editarà una publicació amb la transcripció de les conferències i de la taula rodona, que es presentarà en el marc de la propera Jornada Ernest Lluch de Torroella de Montgrí.