13 línies

COMMEMORACIó BICENTENARI GUERRA DEL FRANCèS (1808-1814) Enguany es commemora el bicentenari de l’inici de la "Guerra del Francès” que es va perllongar fins el 1814, en la que combatents i ciutadans de molts indrets de la nostra geografia van fe

• COMMEMORACIó BICENTENARI GUERRA DEL FRANCèS (1808-1814)

Enguany es commemora el bicentenari de l’inici de la
Commemoració Bicentenari Guerra del Francès (1808-1814)

Enguany es commemora el bicentenari de l’inici de la "Guerra del Francès” que es va perllongar fins el 1814, en la que combatents i ciutadans de molts indrets de la nostra geografia van fer front a les tropes napoleòniques invasores. En aquesta contesa, Catalunya va ser l’escenari d’uns fets bèl·lics que han perdurat en la nostra memòria col·lectiva. Al nostre país la situació política i social va fer viure aquests fets i va recrear-ne el seu record amb uns trets diferenciats i propis a diferència de la resta d’Espanya. Per aquest motiu, l’Ajuntament de Barcelona, amb la col·laboració de l'Institut Ramon Muntaner i la Fundació Ernest Lluch, impulsa un cicle de conferències a les poblacions de Catalunya relacionades amb els fets històrics.

Els ajuntaments de Collbató, Esparreguera, FigueresIgualada, Manresa, MarganellSantpedor i Monistrol de Montserrat, s'adhereixen a participar d'aquesta commemoració, amb l’objectiu que es reforcin els coneixements mutus, els llaços de cooperació intermunicipal i fomentar una nova relació de pau i solidaritat, en un nou context social i polític molt diferent als que van motivar els esdeveniments històrics ara fa 200 anys. Una nova situació enquadrada en un context d’unió europea i de societats democràtiques avançades, així ho possibilita. L’acte central de commemoració del bicentenari de la Guerra del Francès, es farà el proper 28 d’abril al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona amb la conferència sobre les claus interpretatives de la guerra a càrrec de l’historiador Lluís M. de Puig, actual president de l’Assemblea del Consell d’Europa i vicepresident de la Fundació Ernest Lluch.