Notice

Obituari en memòria de Josep Lluís Bausset

Membre del Comitè d'Honor de la Fundació Ernest Lluch que va morir el diumenge 3 de juny de 2012, a l'Alcúdia (País Valencià).

• JLBAUSSET.jpg
Josep Lluís Bausset, 101 anys, membre del Comité d'Honor de la Fundació Ernest Lluch ha faltat al seu poble de l'Alcúdia (Ribera Alta).

Aquest insigne valencià ha estat la història viva dels esforços de molts dels seus conciutadans per construir una societat assentada en els valors de la democràcia, la justícia social i els drets humans.

Llicenciat en Farmàcia i en Químiques, professor a l'Institut de Batxiller de Xàtiva, analista i botànic era, sobretot, un humanista de cap a peus, culte i apassionat pel seu País.

Activista cultural, tot i que com deia el seu amic Joan Fuster sempre en segona fila -"l'home subterrani"-, no es va estar mai de prendre tota mena d'iniciatives cíviques i polítiques, com demostra que, amb Ernest Lluch, Vicent Ventura i Alfons Cucó, engegara el PSPV a la comarca de la Ribera Alta. Fou un dels propulsors del fabrisme al País Valencià tot donant suport a les Normes de Castelló, de 1932, i col·laborant en els més diferents mitjans culturals de la València republicana. Formaria part d'allò que el professor Sanchis Guarner anomenaria la Segona Reinaixença.

Divulgador de les tradicions valencianes més arrelades -començant pel joc de la pilota-, tertulià militant d'esperit kraussista i de la Institución Libre de Enseñanza, corresponsal i columnista a la premsa valenciana, Bausset ha deixat un profund buit en la societat civil valenciana.

Ressò a la premsa:
Levante