Notice

Nèlida D. Ruiz de los Paños obté la Beca Ernest Lluch de Ciències Socials i Humanes per estudiar la història del Cine Club Olot.

Beques ciutat d'Olot 2019

• BEQUESOLOT2019.jpg

Nèlida D. Ruiz de los Paños guanya la Beca Ernest Lluch de Ciències Socials i Humanes 2019 pel projecte titulat “Història i propòsits del Cine Club Olot”.

L’objectiu de l’estudi és la història del Cine Club Olot des dels seus inicis –que poden datar-se a mitjans de la dècada dels anys cinquanta del segle passat, tot i que amb un altre nom– fins a l’actualitat. La selecció de les pel·lícules programades per l’associació al llarg dels anys ha de permetre fer una radiografia del moment sociològic, cultural, psicològic i polític de la societat que d’alguna manera retrata.

Pel que fa la Beca Oriol de Bolòs de Ciències Naturals 2019 ha recaigut en Oriol Baena Crespo, per un estudi que porta per títol “La migració d’aus nocturna per l’Alta Garrotxa: una aproximació acústica”. Es tracta d’un estudi pioner a Catalunya, que instal·larà diversos aparells d’enregistrament sonor en un coll de muntanya garrotxí per tal de recollir dades dels ocells durant les nits de migració de la tardor. D’aquesta manera se sabrà quines espècies i amb quina intensitat arriben a Catalunya a través d’aquest punt. És la Garrotxa una porta d’entrada d’un important flux migratori d’aus durant la tardor?

Mai fins ara s’havia utilitzat aquesta tècnica de manera estandarditzada al país. De fet, les experiències de monitoreig de la migració per colls de muntanya és escassa.

Els guanyadors rebran 4.500 euros per a elaborar els seus estudis. El veredicte s’ha donat a conèixer aquest dimecres, en un acte a l’Arxiu Comarcal de la Garrotxa. Les Beques Ciutat d’Olot es convoquen anualment des del 1988 per donar suport a la investigació en l’àmbit local.

*Notícia extreta de la web de l'Ajuntament d'Olot