Notice

L'Escola Andalusa de Salut Pública atorga a Marea Blanca el I Premi Ernest Lluch

• P1040170.JPG
El passat 10 d'octubre el conseller de Salut de la Junta d'Andalusia, Aquilino Alonso, va lliurar  al moviment Marea Blanca el I Premi Ernest Lluch, en homenatge al ministre que va impulsar la Llei General de Sanitat fa 31 anys. El reconeixement s'ha produït en el marc dels actes pel 25 aniversari de la inauguració de l'actual seu de l'Escola Andalusa de Salut Pública.

Segons la crònica publicada en el digital Ideal.es l'acte va anar així:

El conseller ha presidit l'acte recordant l'anterior seu a la Caleta i reivindicant l'aposta pel coneixement i la salut pública, la actual seu permet la incessant ampliació de competències. Aquilino Alonso va cedir la paraula a Joan Carles March, actual director del centre. «Vam passar d'una escola petita a una més gran que no sabíem agafar», va rememorar. «Vàreu passar d'una gran escola en un edifici petit a una gran escola en un gran edifici», li va corregir més tard, amb afecte, el conseller Alonso.

March va enaltir els valors de compromís, també a nivell internacional, de l'escola a través de les múltiples accions dutes a terme en la seva història, que compleix 31 anys. Ha instat al retrobament en el 50 aniversari.

Alonso no va amagar que «la universalitat de la salut pública està en dubte en aquest moment delicat». D'aquí el reconeixement a la Marea Blanca, filla del 15M, que porta quatre anys defensant als carrers el dret de cada ciutadà, no ja andalús ni espanyol sinó del món, si pot recolzar-se en l'atenció sanitària gratuïta mitjançant un lema clar: ' la sanitat pública no es ven, es defensa '.

La jornada va seguir amb una taula rodona en la qual participa alumnat dels màsters de Salut Pública, Europubhealth i Economia de la Salut.

La cloenda va ser duta a terme per l'alcalde de la ciutat Paco Cuenca, que va subratllar el prestigi de l'escola sobre la base del treball i els criteris d'excel·lència. Va ratificar el seu orgull pels serveis públics i sanitaris de la província i la importància de l'educació en la bona formació de professionals en la sanitat.

Ressò a la Premsa