Àmbit cultural i esportiu

• esportiu.jpg
OBJECTIUS

Ernest Lluch va ser un home d’aficions i de passions, individuals i col·lectives. Interessat per l’art en gairebé totes les seves expressions, fou un apassionat de la música, un amant de l’esport, del futbol, i un barcelonista total. És per aquest motiu que la Fundació vol dedicar una part de les seves activitats a aquestes temàtiques tan pròpies de Lluch.

La Comissió Cultural vetlla per la promoció i la divulgació de les diferents expressions artístiques, amb especial interès pels treballs de música, i concretament per la musicologia catalana del XVIII i del XIX, en els quals Ernest Lluch havia treballat. També es promouen beques d’investigació, festivals de música, i concerts.

ACTIVITATS PRINCIPALS
  • Beca Ernest Lluch de Recuperació del Patrimoni Musical
  • Concert d'Homenatge a Ernest Lluch - Festival Internacional de Músiques de Torroella de Montgrí
  • Arxiu Musical St. Esteve d'Olot
COMISSIÓ CULTURAL:
Jaume Busqué, Joan Gaspar, Montserrat Lamarca, Vicent Llombart, Josep Lloret, Jordi Maluquer i Mario Romeo.

Des de la Comissió Esportiva es pretén contribuir a la reflexió sobre els diferents vessants de l’esport en general i al barcelonisme en particular, mitjançant la creació de premis o reconeixements al “fair play” en el futbol, a l’ètica en l’esport, al treball d’esport de base, i a les figures del barcelonisme o altres esportistes destacats.

ACTIVITATS PRINCIPALS
  • Beca Recerca i Esport - Fundació Barcelona Olímpica
  • Premi Ernest Lluch a l'Esportivitat
COMISSIÓ ESPORTIVA:
Ramon Besa, Lola Bou, Teresa Coch, Romà Cuyàs, Enric Lluch, Mario Romeo, Eduard Sans i Antoni Segura.