L'Hospitalet reivindica de l'esperit dialogant d'Ernest Lluch davant el conflicte territorial

Celebració acte d'homenatge a la plaça que porta el seu nom a Collblanc (L'Hospitalet) en el 17è aniversari del seu assassinat

*Reproduïm l'article publicat a El Far el dimarts 21 de novembre en relació a l'acte d'homenatge a Ernest Lluch a L'Hospitalet, en el 17è aniversari del seu assassinat.
  • BETA-DISC_R8360__169.jpg
Marín reivindica "l'esperit dialogant" d'Ernest Lluch davant el conflicte territorial

La plaça d’Ernest Lluch, al barri de Collblanc va ser ahir escenari de l’homenatge institucional que la ciutat de l’Hospitalet ha fet a l’economista, professor i polític, assassinat per ETA ara fa disset anys. L’homenatge va consistir en una ofrena floral, a càrrec dels diferents grups polítics municipals i de les entitats, que va comptar amb la participació de l’alcaldessa Núria Marín; d’Enric Lluch Galera, nebot i vicepresident de la Fundació Ernest Lluch, i de Josep Maria Carreras Puigdengolas, vicepresident i tresorer de la Fundació. Tot l’acte es va desenvolupar davant de l’escultura Miralcielo, de Ramon Anda, erigida en homenatge a memòria de Lluch, mentre sonaven alguns dels seus temes musicals preferits.

L’alcadessa va destacar l’esperit dialogant i conciliador d’Ernest Lluch. “En els darrers mesos he pensat molt en l’Ernest. En com ell hauria afrontat la tensa situació que hem viscut i que vivim a Catalunya i a Espanya, en defensa de la convivència i de la pau. El seu esperit diàlogant i conciliador ens hauria estat, sens dubte, de gran ajut en aquests temps convulsos que ens ha tocat viure. El llegat de l’Ernest Lluch és ben viu, i volem que ens continui inspirant”, va dir.

Ernest Lluch mantenia una relació estreta amb l’Hospitalet. Tot i viure a Barcelona, feia també vida al barri de Collblanc i va formar part dels Premis Ciutat de L’Hospitalet. La ciutat li va voler correspondre, a títol pòstum, concedint-li el Premi d’Honor l’any 2001. També porten el seu nom la plaça on es va fer l’homenatge, una escola del barri de Collblanc i, aviat, el portarà una nova estació de metro de la Línia 5.