Presentacions del llibre 'Romà i Rossell, el primer de tots' d'Ernest Lluch

Aquest mes d'octubre es duran a terme diferents presentacions (Barcelona, Figueres, Torroella de Montgrí) del llibre que Ernest Lluch va dedicar a la figura del figuerenc Romà i Rossell, i que ha anat a cura de Joan Armangué
  • InvitacioNollegiu.jpg
Francesc Romà i Rosell (Figueres, 1726- Mèxic, 1784), destacà com a jurista, magistrat i escriptor polític i econòmic i, també, pels importants càrrecs públics que va ostentar; els darrers, Regent de la Reial Audiència i Virrei interí de Mèxic. Ara, al 2020, edicions Cal·lígraf publica aquesta obra d'Ernest Lluch a cura de l'economista, polític i qui fou alcalde de Figueres,Joan Armangué.

'Romà i Rossell, el primer de tots' recull els treballs d'Ernest Lluch sobre la vida i el pensament de Francesc Romà i Rossell. L'autor el situa com el primer economista després de la desfeta de 1714 i, també, com el primer català que després de la Guerra de Successió va defensar les reivindicacions polítiques de Catalunya. Lluch defineix Romà i Rosell com a mercantilista liberal, partidari del poblacionisme (augmentar la població per a dedicar-la a activitats productives), favorable als béns de luxe que asseguraven el consum, i defensor dels gremis catalans, de la llibertat econòmica, del prohibicionisme i del lliure comerç amb Amèrica.

Presentacions

Dijous 15 d'octubre a les 19h
Llibreria Nollegiu (Poblenou, Barcelona)

Vídeo:

Divendres 16 d'octubre a les 19h