Es posa en marxa la primera Càtedra Ernest Lluch

Aragó recorda a Ernest Lluch amb la creació de la Càtedra i la presentació del llibre Aragonesismo Austracista

• ActoZaragoza.jpg
Ahir, dimecres 10 de novembre, es va tancar a Saragossa l'acord entre la Universitat de Saragossa i la Fundació Ernest Lluch, per tal de crear la Càtedra Ernest Lluch, la primera de l'Estat i que estarà dedicada al foment de la Història del Pensament Econòmic i al llegat acadèmic d'Ernest Lluch.

La signatura, la realitzaren el rector de la Universitat de Saragossa, Manuel López i el vicepresident de la Fundació Ernest Lluch, Lluís Maria de Puig. Acte seguit va tenir lloc la presentació de la reedició del llibre Aragonesismo Austracista, prologat per Ernest Lluch. La presentació d'aquest llibre, prevista per l'any 2000 s'havia de fer el dia que assassinaren a Lluch, junt amb el president del Govern d'Aragó, Marcelino Iglesias. Ahir, deu anys després, es va poder dur a terme amb la presència de l'altre ponens que havia d'acompanyar a Lluch: Miguel Herrero de Miñón, membre del Consell d'Estat i consultor internacional en l'actualitat.

En aquest acte aragonès de record a Ernest Lluch, es va comptar amb la presència del vicepresident de la Fundació Ernest Lluch, Lluís Maria de Puig; de Pilar Zaragoza, vicerectora de Relacions Institucionals i Comunicació, i el president i vicepresident de la secció aragonesa de la fundació, Alfonso Sánchez Hormigo i José María Serrano, amb la qual la universitat col.laborarà en la generació del coneixement en àrees com Economia, Història, Pensament Econòmic i Sanitat. Per aconseguir-ho, ambdues institucions realitzaran accions conjuntes, com el suport a projectes de recerca, tesis doctorals i projectes de fi de carrera relacionats amb l'àmbit de la promoció de pràctiques d'estudiants, la concessió de premis i beques o l'organització de diferents activitats de comunicació i formatives.

Aquest acte celebrat a Saragossa ha gaudit de cert ressò mediàtic. Et convidem a llegir les notícies emeses pels diferents mitjans: