Metro Ernest Lluch, inaugurada la nova parada de la L5 a cavall de Barcelona i L'Hospitalet

• IMG-20210726-WA0003.jpg
 La nova estació de metro Ernest Lluch de l’L5 del metroes va inaugurar el diumenge 25 de juliol al maí. La parada, situada entre Collblanc i Pubilla Cases, permet millorar la connectivitat entre Barcelona i l’Hospitalet de Llobregat i a més de donar més cobertura de metro, també facilita la intermodalitat, ja que permetrà la correspondència amb el Trambaix (T1, T2 i T3).

La inauguració s’ha fet en un acte amb la presència del president de la Generalitat, Pere Aragonès; el conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública, Jordi Puigneró; la regidora de Mobilitat i presidenta de TMB, Rosa Alarcón, i l’alcaldessa de l’Hospitalet, Núria Marín.De fet, la nova estació enllaça amb la parada del Trambaix que ja va ser rebatejada al 2016 com a Ernest Lluch, nom del professor i economista assassinat per ETA el novembre del 2000. Ernest Lluch se suma a les 159 parades actuals de la xarxa de metro i espera rebre 15.000 viatgers al dia, del quals es calcula que un 15 % faran intercanvi amb el tramvia.