Ernest Lluch, in memoriam 20 anys després

Imatges i ressò dels diferents actes d'homenatge i record a Ernest Lluch

Al llarg del novembre i principis de desembre de 2020 diferents entitats i institucions han organitzat actes en record d’Ernest Lluch que hem intentat recopilar en aquest post, que s'anirà actualitzant amb les imatges rebudes. Degut a les circumstàncies sanitàries que ens connoten moltes de les activitats realitzades s'han fet online a través de diverses plataformes digitals.

Recull d'activitats

Estrena i emissió televisiva del documental d'Ottokar Produccions "Ernest Lluch, lliure i atrevit"

15 de novembre a les 22.15h. a ETB (Euskal TeleBista) amb un 3,7% de share

17 de novembre a les 22.05h al programa SENSE FICCIÓ de TV3 amb un 11,3% de share

21 de novembre a les 20.15h. a La2 de TVE

Seminari Acadèmic UB: Ajudes d'estat en època COVID

18 de novembre a les 12h.

Amb Joan Ramon Borrell, Anton Costas, Josep Maria Carreras, i ponència de Lluís Saurí
Organitzen: Facultat d’Economia i Empresa UB i Fundació Ernest Lluch
Acte online

>>> Accedeix a la Crònica i Fotos de l'acte

Acte de record a Lluch a València

19 de novembre a les 12:30h.
Amb Ximo Puig, president de la Generalitat Valenciana; Mavi Mestre, rectora de la Universitat de València; J. Manuel Pastor, degà de la Facultat d'Economia; i Rosa Lluch, filla d'Ernest Lluch.
Organitzen: Fundació Ernest Lluch – secció valenciana i Universitat de València

>>> Accedeix a la Crònica i fotos de l'acte, AQUÍ

>>> Vídeo:

>>> Ressò Mediàtic:

Ressò institucional:

Cicle Diàlegs 'Un món en combustió': D6. El futur de la salut pública

19N a les 18:30h

Amb la participació de María Neira i Yayo Herrero
Organitzen: Fundació Ernest Lluch i Fundació “la Caixa”
Acte online,

>>> Accedeix a la Crònica i Fotos de l'acte:

>>> Vídeo:

>>> Resò mediàtic:

Ofrena floral a la Plaça Ernest Lluch, Hospitalet de Llobregat.
19 de novembre a les set de la tarda

Amb l'alcaldessa i presidenta de la DIBA Núria Marin i un representant de la Fundació Ernest Lluch.
Organitza: Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat

>>> Accedeix a la crònica de L'H DIgital

>>> Vídeo

Homenatge UIMP (Santander): Passi del documental "Ernest Lluch libre y atrevido" al Paranimf

20 de novembreAmb el ministre d’Universitats,Manuel Castells; la rectora de la UIMP, María Luz Morán; el vicerector Andrés Hoyo; el catedràtic d’Economia, Antón Costas; la filla d’Ernest Lluch, Eulàlia Lluch i el director del documental, Josep Morell.
Organitza: UIMP
Acte online

Patronat de la Fundació Ernest Lluch
20 de novembre a les 16:30h.
Sessió ordinària de Patronat

Video-homenatge a Ernest Lluch
20-21 de novembre
Emissió per canals web i digitals del PSC.
Organitza: PSC

Acte d'Homenatge de la Fundació Campalans a Ernest Lluch

23 de novembre a les 19h
Amb president José Montilla, ministre Salvador Illa, president Joan Majó, Miquel Iceta, Laia Bonet, Cristina Gallach i la politòloga Sandra León
Organitza: Fundació Rafael Campalans amb la col·laboració de la Fundació Ernest Lluch

>>> Accedeix a la Crònica i fotos de l'acte

>>> Vídeo

Acte d'homenatge 20 anys sense Ernest Lluch a Olot

24 de novembre a les 17:30h.
Amb Albert Bramon, Antoni Agustí, Marina Alegre i Eulàlia Lluch

Cicle Diàlegs ‘Un món en combustió’ El futur dels sistemes nacionals de salut: nous paradigmes i reptes de sostenibilitat després de l’impacte del COVID 19.

26 de novembre a les 18:30h
Amb Beatriz González i Jeff Harris. Presentats per Jaume Puig Junoy
Acte online, segueix-lo aquí

27 de novembre a les 18.00
Acte de record al Saló de Cent de l'Ajuntament de Barcelona Amb Ada Colau, Rosa Lluch, representant de la Fundació, i conferència de la catedràtica Beatriz González López-Valcárcel. "Reptes actuals i post-COVID per al Sistema Nacional de Salut"
*ONLINE per les restriccions de públic en motiu de la COVID 19

27 de novembre
Homenatge a Ernest Lluch i presentació del llibre d'Armangué a Figueres Amb Joan Armangué i Rosa Lluch*

28 de novembre a les 12h.
Acte en record d'Ernest Lluch als Jardins Ernest Lluch (Les Corts BCN)
Organitzat amb el districte de Les Corts i la Fundació Victòria dels Àngels.

29 de novembre a les 10h.
Acte d'Homenatge a Sant Cugat del Vallès.
Organitza: PSC St Cugat

30 de novembre
Acte de record a la Sala Ernest Lluch del Congrés dels Diputats  Amb la Presidenta del Congrés Meritxell Batet, ministre Salvador Illa, Ana Pastor, Félix Lobo, Enric Lluch*
*ONLINE per les restriccions de públic en motiu de la COVID 19