El governador del Banc d'Espanya i la presidenta de l'AIReF obren el cicle de diàlegs a València amb un debat sobre el paper de les polítiques econòmiques en la resposta a la crisi

La Fundació Ernest Lluch i l'Ivie, en col·laboració amb la Fundació Bancaixa, han posat en marxa el cicle de diàlegs Crisi i catarsi: lliçons de la COVID-19 amb una primera sessió que han protagonitzat el governador del Banc d'Espanya, Pablo Hernández de Cos , i la presidenta de l'AIReF, Cristina Herrero. A continuació aaptem la crònica facilitada per l'IVIE, així com el vídeo íntegre del diàleg
  • foto12.jpg
El diàleg, que es va celebrar el dillubns 27  de setembre a dos quarts de set de la tardaa la seu de la Fundació Bancaixa (València) i que s'ha pogut seguir per streaming, ha abordat el paper de les diferents polítiques (monetària, fiscal i prudencial) en la resposta a la crisi de la pandèmia, la importància de la consolidació fiscal per garantir la sostenibilitat del deute, les regles fiscals i el mecanisme fiscal d'estabilització; els fons europeus de recuperació i les reformes estructurals; i el paper institucional dels organismes independents en les polítiques públiques.

La presentació del cicle va anar a càrrec de el president de la Fundació Bancaixa, Rafael Alcón; el president de la Fundació Ernest Lluch, Joan Majó; el director de l'Ivie, Francisco Pérez; i el director adjunt de l'Ivie, Joaquín Maudos.

Després d'aquest primer diàleg, que es va centrar en analitzar la resposta de la política econòmica, tant monetària com fiscal, s'han programat cinc diàlegs que tractaran d'extreure els ensenyaments d'aquesta crisi en altres aspectes com el canvi climàtic, el sistema de salut, la disrupció digital i la transformació de la cultura.

Accedeix a la crònica i nota de premsa elaborada per l'IVIE, així com el recull de premsa i el vídeo: