Acte d'homenatge a Ernest Lluch al districte de Les Corts amb la Fundació Victória de los Ángeles

• 30.jpg
El Centre Cívic Joan Oliver – Pere Quart, (carrer Comandant Benítez, 6,Barcelona) va ser l'espai en el que dissabte, 28 de novembre, a les 12:00 hores, va tenir lloc l'acte d’homenatge en record del polític i veí Ernest Lluch, organitzat des del Districte de Les Corts i la Fundació Victória de los Ángeles, artista de qui Lluch n'admirava el seu talent.

Un acte emotiu i coral que va comptar amb les intervencions de Joan Ramon Riera, regidor del districte de Les Corts,  Francisco Sierra, president del consell del Districte de les Corts, del  vicepresident de la Fundació Ernest Lluch, Josep Maria Carreras i de la filla Eulàlia Lluch. En el transcurs de l'acte es van combinar els parlaments institucionals i de record amb peces musicals del concert líric a càrrec de Miren Urbieta-Vega, soprano, Josep-Ramon Olivé, baríton i l’OSVA Ensemble, format per Laia Pujolassos, violí, Eduard Raventós, violoncel, i Pedro Pardo, piano.

Memòria al districte de les Corts

La figura i el nom d’Ernest Lluch és ben present a les Corts. L’any 2016, el Districte va posar el seu nom als jardins situats a l’interior d’illa, entre l’avinguda de Xile i els carrers Pisuerga, Pintor Ribalta i Cardenal Reig, un dels llocs preferits per Lluch, on el polític anava sempre a trobar tranquil·litat, llegir i escriure.

Una parada del Trambaix de Barcelona de l’avinguda Xile, que acull les línies T1, T2 i T3, porta el seu nom.

També, dona nom a una nova parada de la línia 5 de metro pendent d’inaugurar, la parada Ernest Lluch, situada entre Collblanc i Pubilla Cases, el tram més llarg entre dues parades a la xarxa de transport públic de l’àrea metropolitana de Barcelona.

L’acte es va poder seguir per streaming i ara en pots veure el vídeo íntegre, aquí: