VII Jornada Ernest Lluch de Ciències Polítiques i Socials a la UPF

Política i mercats, després de la tempesta: rivalitat o cooperació?

Dia:
Dimecres 7 Març
Hora:
Localització:
Auditori de l’Àgora Jordi Rubió i Balaguer. Campus de la Ciutadella de la UPF

Fundació Ernest Lluch i UPF (Facultat Ciències Polítiques i Socials)

• Cartellok.jpg
La Facultat de Ciències Polítiques i Socials de la Universitat Pompeu Fabra i la Fundació Ernest Lluch, amb el propòsit comú d’incentivar el debat i el diàleg sobre qüestions candents de l’actualitat política i social, organitzen per setè any consecutiu la Jornada Ernest Lluch de Ciències Polítiques i Socials

Política i mercats, després de la tempesta. Enemics irreconciliables o cooperants? és el tema de debat triat per enguany. La Jornada tindrà lloc el dimecres 7 de març de 2012 i consta de dues parts. Una primera que se centra amb la ponència-marc de títol homònim i que anirà a càrrec del Catedràtic en economia, Dr. Antón Costas. I una segona part, que se centra en una taula rodona formada per experts i analistes sobre el tema a tractar. L’acte tindrà lloc a l'auditori de l’àgora Jordi Rubió i Balaguer del campus de la Ciutadella de la Universitat Pompeu Fabra (Ramon Trias Fargas, 25. Barcelona).

10:00h. Benvinguda i presentació.

10:15h. Conferència a càrrec d’Antón Costas. Catedràtic de Política Econòmica de la UB.

11:00h. Torn obert de preguntes

11:30h. Taula rodona, amb:
  • Salvador Estapé. Director General d'Afers Economics Generalitat de Catalunya
  • Joan Subirats. Catedràtic de Ciència Política de la UAB
  • Milagros Pérez Oliva. Presidenta de la Comissió de Promoció del Consell Social de la UPF, periodista i defensora del lector d’El País
13:30h. Cloenda

Edicions anteriors:

- L’any 2006, la Jornada va versar sobre L’estatut de Catalunya a l’entorn de les reformes estatutàries presents i, especialment, en el finançament de l’Estat de les Autonomies i en el projecte d’Estatut d’Autonomia de Catalunya.
- L’any 2007 amb el títol Euskadi a la cruïlla es va debatre sobre la realitat social i política del País Basc amb representants de la societat civil basca.
- L’any 2008, es va debatre a l’entorn de La Desconfiança política: rendiment de comptes, mitjans de comunicació i ciutadania.
- L’any 2009, es va debatre a l’entorn de Un món desigual: les institucions internacionals davant dels desequilibris globals.
- L’any 2010, es va debatre a l’entorn de El control de la corrupció. Instruments i indicadors per a la seva anàlisi.
- L’any 2011, es va debatre sobre La xenofòbia. Obre els ulls!