El sistema de pensions a debat - Vies de Diàleg 2011

Reflexions sobre la viabilitat del sistema de pensions i propostes de reforma.

Dia:
Dijous 9 Juny
Hora:
Localització:
Biblioteca Ernest Lluch - Girona
Carrer Saragossa, 27 · Palau
17003 Girona
A/e : bibliolluch@ajgirona.cat

Biblioteca Ernest Lluch - Ajuntament de Girona i Fundació Ernest Lluch

Data per confirmar

• jubilats.jpg
L'envelliment de la població és una característica comuna dels països europeus, una situació que sotmet els actuals sistemes de jubilació a una gran pressió, que ha augmentat amb la crisis econòmica i financera. Seguint aquests arguments s’ha arribat a la situació actual en la qual cal triar entre tenir uns pensionistes més pobres, unes cotitzacions més altes o bé més gent treballant més i durant més temps.

Un dels grans èxits del model social europeu és la garantia que la vellesa no sigui sinònim de pobresa. Això serà així per gaire temps més? Estem vivint un procés de canvi favorable al sector privat en detriment de la cobertura pública?

Per a parlar-ne comptarem amb l'expertesa i coneixement de Miren Etxezarreta, doctora en Economia per la London School of Economics i catedràtica emèrita d’Economia Aplicada a la Universitat Autònoma de Barcelona. després d'aquesta ponència inicial tindrà lloc una taula rodona amb persones vinculades al teixit social gironí.

19:00 hores. Benvinguda i presentació
19:10 hores. Ponència a càrrec de Miren Etxezarreta