VI Jornada Ernest Lluch de Ciències Polítiques i Socials a la UPF

Avança la xenofòbia? Obre els ulls!

Dia:
Dimarts 22 Febrer
Hora:
Localització:
Auditori de l’Àgora Jordi Rubió i Balaguer. Campus de la Ciutadella de la UPF

Fundació Ernest Lluch i UPF (Facultat Ciències Polítiques i Socials)

• Imagen1.jpg
La Jornada Ernest Lluch d'enguany pretén enriquir la reflexió i l'anàlisi sobre la xenofòbia, un fenomen real i incòmode que tensa les bases democràtiques que actuen com a garants de la convivència, el respecte i la construcció de ciutadania. Amb la jornada Avança la xenofòbia? Obre els ulls! es tractarà el tema des de diferents perspectives.

10:00h. Benvinguda i presentació.

10:15h. Conferència a càrrec de Xavier Casals, doctor en història i professor del màster en Cultura històrica i comunicació de la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de Barcelona.

11:00h. Torn obert de preguntes

11:30h. Taula rodona:
  • Oriol Amorós. Ex-secretari per a la Immigració, de la Generalitat de Catalunya.
  •  Ismael Palacín. Educadors Social i director de la Fundació Jaume Bofill.
  • Alba Cuevas. Directora de SOS Racisme – Catalunya.
13:30h. Cloenda

La jornada Ernest Lluch de Ciències Polítiques i Socials és una cita anual de reflexió i debat sobre qüestions candents de l’actualitat política i social,  destinada a l'alumnat i professorat universitari, sociòlegs, politòlegs i oberta a tota persona interessada.

Històric edicions anteriors:

2006. L’estatut de Catalunya.
2007. Euskadi a la cruïlla.
2008. La desconfiança política: retiment de comptes, mitjans de comunicació i ciutadania.
2009.
Un Món desigual. Les Institucions Internacionals davant dels desequilibris globals.
2010. El control de la corrupció. Instruments i indicadors per a la seva anàlisi.

Localització