Sobre l'obra i la figura de Koldo Mitxelena

Conferencia a càrrec de Ibon Sarasola al Centre Cultural Ernest Lluch de Sant Sebastià

Dia:
Dimarts 22 Novembre
Hora:
Localització:
C.C. Ernest Lluch K.E.
(Areto Nagusia / Salón de Actos)

Antolatzaileak / Organizan: Fundació Ernest Lluch, Donostia Kultura

• Invitacin.jpg
Koldo Mitxelena és un dels grans noms de la cultura basca. A més d'establir les bases de la lingüística i la filologia basques, la seva obra i les seves iniciatives l'han convertit en un referent ineludible de la nostra història intel·lectual.

Ibon Sarasola, un dels grans filòlegs i lingüistes bascos de l'actualitat, analitzarà la trajectòria i les claus intel·lectuals de Koldo Mitxelena, així com el lloc i la influència en els nostres dies de la seva gegantina obra. Sarasola és catedràtic de Filologia Basca de la UPV i membre de Euskaltzaindia.

La xerrada, que estarà moderada per Jon Arrieta, catedràtic d'Història del Dret de la UPV i membre del patronat de la Fundació Ernest Lluch.

Koldo Mitxelena euskal kulturaren izen nagusienetakoa da. Euskal linguistika eta filologiaren oinarriak jarri zituen euskalaria izateaz gain, bere obra eta ekimenek euskal historia intelektualaren erreferente ekidiezina bihurtu dute.

Bere ibilbide intelektualaren klabeak eta, era berean, gaur egun bere lan erraldoiaren tokia eta eragina aztertuko ditu Ibon Sarasolak, egungo euskal filologia eta linguistikaren aditu handienetakoa. Ibon Sarasola EHU-ko Euskal Filologiako katedraduna da eta Euskaltzain osoa.

Saioa Ernest Lluch Fundazioaren kolaborazioarekin antolatu da. Jon Arrieta, EHU-ko Zuzenbidearen Historiaren katedraduna eta Ernest Lluch Fundazioaren patronatuko partaidea, izango da moderatzailea.