Què és 'La via valenciana' al 2019?

Diàlegs acadèmics i acte en record a Ernest Lluch, a València

Dia:
Dijous 12 Desembre
Hora:
Localització:
 Sala Sánchez Ayuso - Facultat d’Economia,
Av. dels Tarongers s/n.

Universitat de València – Facultat d’Economia // Fundació Ernest Lluch)

La secció valenciana de la Fundació Ernest Lluch organitz aquest acte de record que consta d'uns diàlegs acadèmics i d'un acte cívic en homenatge a l'economista, profesor de la Universitat de València, amic i polític, Ernest Lluch i Martín, assassinat el 21 de novembre del 2000.
“La via valenciana 2019” - Presentació:

El llibre d'Ernest Lluch (1937-2000) La via valenciana és un innovador assaig d'interpretació interdisciplinària sobre l'economia i la societat valenciana que va obrir noves i suggeridores perspectives d'anàlisi i propostes de canvi. Des de la seua publicació en 1976 ha sigut reconegut com un estudi pioner, la influència del qual es va disseminar en molt diferents àmbits acadèmics, socials i polítics.

És innegable que al llarg de les últimes quatre dècades, la societat valenciana s'ha transformat molt profundament en tots els ordres; i conjuntament amb aquestes grans transformacions, s'ha desenvolupat un valuós cabal de coneixement, reflexions i experiències en les universitats i centres d'investigació, les institucions polítiques i les organitzacions de la societat civil.

“La via valenciana 2019” és una iniciativa de la Fundació Ernest Lluch que pretén encoratjar una exposició, accessible per a l'opinió pública, d'aquesta herència actualitzada en l'àmbit de les ciències socials, amb la finalitat de propiciar una discussió fonamentada i plural sobre els principals problemes presents i futurs de la Comunitat Valenciana, però també sobre les orientacions de les possibles solucions.

El format expositiu és el diàleg entre dos ponents de trajectòria acreditada. És una fórmula habitual practicada per la Fundació Ernest Lluch per a subratllar el valor del diàleg per a millorar el coneixement, la qualitat de la democràcia i la cohesió social. El primer diàleg tractarà Els reptes fonamentals.

Diàlegs “La via valenciana 2019”:
(Sala Sánchez Ayuso - Facultat d’Economia, Av. dels Tarongers s/n.
Universitat de València – Facultat d’Economia // Fundació Ernest Lluch)

12:30 Els reptes fonamentals

Ponents:
  • Francisco Pérez García. Catedràtic d’Anàlisi Econòmica. UV
  • Joan Romero González. Catedràtic de Geografia Humana. UV

Acte cívic

13:40 Homenatge junt a la placa commemorativa en record d’Ernest Lluch
  • Paraules
  • Ofrena floral
  • Interpretació del “Cant dels ocells”