Música de Joan Cererols per al concert dedicat a la memòria d'Ernest Lluch

Torroella de Montgrí

Festival de Músiques de Torroella de Montgrí

• 31FestivalTorroella2011.jpg
Amb La Missa de rèquiem de Joan Cererols (1618-1680), serà l’onzena vegada que el Festival de Músiques de Torroella de Montgrí dedica un concert a la memòria d’Ernest Lluch i serà la primera que s’interpretarà un rèquiem o missa de difunts i, a més, una missa que representa un dels paradigmes més bells del nostre patrimoni musical. Johann Sebastian Bach, a judici d’alguns estudis musicològics, va conèixer algunes obres de Joan Cererols com ho demostra el fet que el tema del cor inicial de la Passió segons Sant Mateu guarda una gran similitud amb el tema del villancet ¡Ay, qué dolor! d’aquest compositor.

En aquest concert, dedicat a la memòria del polifacètic i musicòfil Ernest Lluch, el Cor de La Stagione Armonica de Pàdua ens immergirà en algunes obres de Cererols i Bach per abordar musicalment aquesta sorprenent relació.

Com a colofó, s’hi afegirà el conegut Miserere de Gregorio Allegri (1582-1652), una obra que només es podia escoltar durant la Setmana Santa a la Capella Sixtina de Roma i que Mozart va ser capaç de transcriure en una sola audició quan només tenia catorze anys.

Localització