L’accés a l'habitatge a la regió metropolitana de Barcelona

Tercer diàleg d'Economia i territori 2019 a Vilassar de Mar

Dia:
Divendres 22 Novembre
Hora:
Localització:
 Sala d'actes de la Biblioteca Ernest Lluch a Vilassar de Mar
Organitza: Fundació Ernest Lluch
Col·laboren: Ajuntament de Vilassar de Mar, Aula extensió Universitària - Vilassar de Mar i Biblioteca Ernest Lluch

• DialegsVilassar19.jpg
Dialoguen:
  • Carme Trilla. Presidenta de la Fundació Hàbitat3 i de l’Observatori Metropolità de l’Habitatge a Barcelona
  • Consol Prados. Sociòloga, treballa en polítiques socials i urbanes i ha estat diputada del Parlament de Catalunya.

Sinopsi

L'accés a l'habitatge s'ha convertit en un problema compartit per moltes ciutats d'arreu del món. Amb preus que no deixen d'enlairar-se molt per damunt del que ho fan els salaris, amb independència que siguin de compra o de lloguer, les conseqüències son moltes i diverses. Aquestes van des de la necessitat de dotar-se d'habitage públic a les d'haver d'atendre necessitats específiques ja sigui per facilitar l'emancipació o la dignitat de persones amb mancances habitacionals o la d'aumentar l'autonomia d'aquelles persones que necessiten tenir cobertura en serveis específics. D'altra banda, parlar d'habitatge també és parlar de ciutats, de planificació urbanística i de fer-ho pensant en clau de regió metropolitana, ja que els processos de gentrificació i d'expulsió de veïns de les seves llars, ja no només es dona en barris específics afectats pel turisme. Totes aquestes i altres qüestions seran debatudes en aquest diàleg protagonitzat per dues expertes en la matèria com Carme Trilla i Consol Prados, el proper 22 de novembre de 2019 a les 18:30 a la sala d'actes delaBiblioteca Ernest Lluch de Vilassar de Mar.