Intel·ligència artificial i digitalització als ens locals: prospectiva i realitat

Jornada sobre Municipis 2019

Dia:
Divendres 5 Juliol
Hora:
Localització:
Auditori Pati Manning
Carrer de Montalegre, 7, 08001 Barcelona

Organitza: Fundació Ernest Lluch
Hi col·labora: Diputació de Barcelona
Amb el suport de: Ajuntament de Barcelona, Generalitat de Catalunya- Departament de la Presidència

• TargetoMunicipis2019_Pgina_1.jpg
  • TargetoMunicipis2019.OK_Pgina_2.jpg

Argumentari

Les potencialitats transformadores de la intel·ligència artificial i de la robòtica són enormes. També tindran el seu impacte en les administracions públiques i són importants per transformar-la i especialment també en administracions a voltes minvades de recursos com és de l’administració local. És fonamental determinar quins problemes i oportunitats sorgiran de la implantació d'aquestes innovacions en el sector públic. Emprendre aquests canvis requereix d'una actitud que ajudi a superar les resistències polítiques, sindicals i corporatives i que aposti de manera decidida per la intel·ligència institucional i per la robotització. Aquests processos poden generar problemes i a la vegada ser una gran oportunitat per a implantar un nou model conceptual que ajudi al tracte equitatiu, a promoure una major transparència i intel·ligència institucional i, finalment, a prestar més i millors serveis públics.Molts ens locals no es troben a dia d’avui en aquest paradigma i caldrà començar a parlar del recolzament que necessitaran per, des del realisme, projectar el camí que caldrà recórrer per a fer-lo possible.

La jornada d’enguany beu d’aquesta reflexió, i es proposa parlar-ne reunint per a l’ocasió a veus expertes en aquests àmbits, ja sigui des del marc de prospectiva fet des de la consultoria i dels del marc acadèmic i des de posicions de gestió i organització de l’administració estretament vinculades al món local com poden ser els ajuntaments i les diputacions.

Programa (PDF, aquí)

Divendres 5 de juliol del 2019 - Auditori Pati Manning

9:15h Obertura
  •  President/a de la Diputació de Barcelona o en qui delegui
  • Sr. Joan Majó – President de la Fundació Ernest Lluch

Conferències:

9:45h Ponència 1: La intel·ligència artificial a l’administració local: prospectiva
  • Genis Roca - Fundador i president de Roca Salvatella, Expert internacional sobre com la transformació digital està alterant els entorns personals, professionals i empresarials

10:20h
Ponència 2: La intel·ligència artificial i els robots a l’administració local avui.
  • Carles Ramió. Catedràtic de Ciència Política de la UPF.

11:15h Pausa

11:45h Taula rodona del món local
  • Màrius Boada - Director de l'Oficina Municipal de Dades – CDO -Ajuntament de Barcelona
  • Carmen Lavado – Directors de Sistemes Informàtics – Ajuntament de Gavà