Futbol i territori

Dissabte 7 Octubre
Hora:
Localització:
 Auditori Museu de la Mediterrània. Carrer d’Ullà 27-31. Torroella de Montgrí.
 Organitzen: Museu de la Mediterrània i Fundació Ernest Lluch

• cartellA32.jpg
 XIV JORNADA ERNEST LLUCH A TORROELLA DE MONTGRÍ
- FUTBOL I TERRITORI-
Dissabte 7 d’octubre de 2017
Auditori Museu de la Mediterrània. Carrer d’Ullà 27-31. Torroella de Montgrí.

Argumentari

En la present edició de la Jornada Ernest Lluch de Torroella de Montgrí ens plantegem analitzar l’impacte econòmic i social que el futbol té avui dia a terres gironines. L’ascens del Girona FC pot servir de pretext per avaluar o detectar possibles reptes, oportunitats o mancances d’un territori amb gran tradició futbolística amb presència d’equips ampurdanesos a la segona divisió o des de fa uns anys, acollint el MIC, una cita ineludible pels amants del futbol formatiu. Però també volem analitzar aquest fenòmen a escala catalana. Quin és o pot ser el relat d’un Girona de Primera en una Catalunya “culerocèntrica”? Quin tractament mediàtic rebrà? Aquestes i moltes altres qüestions seran abordades en les dues ponències i la taula rodona posterior que comptaran amb la participació dels periodistes Ramon Besa i Marc Negre, i del catedràtic d’Economia, Jaume García.

(PDF, aquí)

11:00 h. Paraules de benvinguda

11:05 h. Conferència: “L’impacte econòmic d’un club de primera divisió: a voltes amb el cas del Girona FC”
  • Jaume Garcia. Catedràtic d’Economia Aplicada de la Universitat Pompeu Fabra

11: 45 h. Pausa i esmorzar

12:15 h. Conferència: “L’impacte social d’un nou equip català a Primera Divisió”
  • Ramon Besa. Redactor en cap del diari El País i col·laborador de Catalunya Ràdio i Ràdio Barcelona

13:00 h. Taula rodona i col·loqui:
  • Jaume García
  • Ramon Besa
  • Marc Negre. Periodista de TV3

14:00 h. Cloenda

Biografies

Jaume García –Catedràtic d'economia aplicada de la Universitat Pompeu Fabra. Director de l'Institut Nacional d'Estadística (2008-2011)
Jaume Garcia i Villar és catedràtic d'economia aplicada de la Universitat Pompeu Fabra especialitzat en microeconometria, economia laboral i de la salut, i economia de l’esport. Del 2008 al 2011 va ser Director de l'Institut Nacional d'Estadística.

Ramon Besa - Redactor en cap del diari El País i col·laborador de Catalunya Ràdio i Ràdio Barcelona

(Perafita, 9 de setembre de 1958) és un periodista català. És redactor en cap del diari El País i col·laborador de Catalunya Ràdio[1] i Ràdio Barcelona. Amb anterioritat, va ser redactor del diari El 9 Nou i cap d'esports del diari Avui. És professor de periodisme de la Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna i dels Màsters de Periodisme de Les Heures.