Festival de Música de Torroella de Montgrí 2010

Concert a la memòria d'Ernest Lluch

Dia:
Divendres 6 Agost
Hora:
Localització:
Església de Sant Genís. Torroella de Montgrí
Producció: Festival de Músiques de Torroella de Montgrí
Col·labora: Fundació Ernest Lluch

Concert anual dedicat a la memòria d’Ernest Lluch dins del Festival de Músiques de Torroella de Montgrí
  • Festival de Música de Torroella de Montgrí 2010

Conjunt: Tasto Solo

David Catalunya
, clavisimbalum, orgue
Reinhild Waldek, arpa gòtica
Angélique Mauillon, arpa gòtica, orgue
Dani Pelagatti, xeremia Ann Allen, bombarda
Felix Stricker, trompeta
Guillermo Pérez, organetto i direcció musical

David Solà, actor
Laura Pujolàs, actriu
August Viladomat, il•luminació
Joana Giol, vestuari
Rosa Lluch, assessorament històric
Joan Solana, direcció escènica

Repertori:
Anònims: Conductus Gloriose matris Dei / Conductus Ad honorem summi patris / Conductus Sanctus. Ad honorem Virginis / Istanpitta Isabellina / Balada Adieu vous di / Kírie Iesu parce ei / Agnus-dei / Ave Regina celorum / Juste Judex / O virgo splendens / J. de Senleches: La harpe de mélodie / J. R. Trebor: En seumeillant.

Argumentari:
Amb aquequest concert us convidem a viatjar a un passat en què, sota els regnats de Joan I (1350-1396) i de Martí I l’Humà (1356-1410) —monarca de qui enguany es commemora el 600è aniversari de la seva mort—, la música de les influents capelles de la Corona d’Aragó va jugar un paper important. Ens traslladarem al dia de Sant Joan del 1412, data en què Margarida de Prades, vídua de Martí I, va conèixer el resultat del compromís de Casp. Aquest fet provocà una malenconia immensa en la reina, ja que significava la derrota de Frederic de Luna, el nét de tan sols deu anys i successor preferit del rei Martí, i la fugida de Bernat, mestre predilecte de Frederic i la persona més valorada per la sobirana. Els instruments musicals reposen, muts, abans del concert preparat en honor dels representants de les corts que han participat en les negociacions i les votacions. En mirar-los, Margarida recorda un altre escenari en què també apareixen instruments musicals: els que es van fer servir per celebrar la legitimació de Frederic. Aquest record convoca un temps de somnis de saviesa probable, de bon govern possible i d’amistats reals.

Localització