La Obesitat infantil a Espanya

18:00 -Obertura Institucional
  • Carlos Ocaña - Director General de FUNCAS
  • Joan Majó - President de la Fundació Ernest Lluch
18.15– Presentació dels ponents - Introducció acadèmica:
  • Félix Lobo- FUNCAS – Catedràtic emèrit d'Economia de la Universidad Carlos III de Madrid.

18:30– DIÀLEG
  • Gregorio Varela - Catedràtic de Nutrició i Bromatología de la Facultat de Farmàcia de la Universidad CEU San Pablo. President de la Fundación Española de Nutrición.
  • Javier Aranceta - Director de la Unitat de Nutrició Comunitària del Serveu de Salut Pública de l'Ajuntament de Bilbao. Professor de Nutrició Comunitària, Universidad de Navarra.
19:20 – Debat i Preguntes

19.55 - Cloenda Institucional

Argumentari

En aquesta sessió es debatrà sobre "La Obesitat infantil a Espanya". Al nostre país el percentatge de persones obeses en els últims trenta anys s'ha multiplicat per 2,3 i la prevalença de l'obesitat infantil supera el 10% (dades ENS) i és de les més altes d'Europa. Aquesta situació compromet el benestar de les persones afectades, que pateixen major morbiditat, tenen una esperança de vida menor i una qualitat de vida inferior. L'obesitat i el sobrepès dels nens és especialment preocupant ja que pot comprometre la seva salut i benestar al llarg de la seva vida. L'obesitat també té conseqüències per al conjunt de la societat, ja que els obesos requereixen la utilització de recursos sanitaris amb més freqüència i més intensitat. Reduir sobrepès i obesitat disminuiria la càrrega de malaltia i mortalitat i alliberaria recursos de el Sistema Nacional de Salut i milloraria la productivitat.

L'obesitat depèn no només de la nutrició sinó també de l'exercici i l'activitat física. A causa de el progrés tècnic i de el canvi de les condicions socioeconòmiques, ha disminuït el preu relatiu dels aliments i les calories consumides detall activitat física a la feina, a la llar i en el transport s'han reduït extraordinàriament. Per tot això, el disseny i execució de polítiques efectives que reverteixin aquest problema és complex, ha d'abastar variades mesures i ha de comprometre a nombrosos actors no només de el sector públic, sinó també de el sector privat.