Democràcia i mercat: qui regula a qui?

Diàlegs Ernest Lluch sobre Economia i Territori a Vilassar de Mar 2017

Dia:
Divendres 17 Novembre
Hora:
Localització:
Sala d'actes Biblioteca Ernest Lluch de Vilassar de Mar
Edifici Biblioteca Ernest Lluch. Santa Eulalia, 66 - 80.
08340 Vilassar de Mar.

Organitza: Fundació Ernest Lluch

Dialoguistes:
  • Andreu Mas-Colell. Catedràtic d’Economia a la Universitat Pompeu Fabra. Conseller d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació (2000-2003) i d'Economia i Coneixement (2010-2016) de la Generalitat de Catalunya
  • David Vegara. Economista i conseller del Banc de Sabadell. Secretari d'Estat d'Economia del govern d'Espanya (2004-2009)

Descripció:

Una de les qüestions més recurrents en els debats sobre economia, però no per això menys oportuns o convenients, es la relació entre estats democràtics i mercats financers. Qui regula a qui, avui dia en el món occidental? Els mercats als estats o els estats als mercats? Quina capacitat real tenen les democràcies liberals on vivim per regular-los? Una qüestió que en el context actual bé mereix una mirada llarga i sàvia de l’abast real del fenomen i del que hi està en joc. Per això plantegem aquest darrer diàleg del Cicle 2017 com un homenatge a Ernest Lluch en el 17 aniversari de la seva mort i el 15è aniversari de la creació de la Fundació Ernest Lluch. I preveiem fer-ho amb la participació de dos economistes de prestigi com són Andreu Mas-Colell i David Vegara.